رفع تصرف ارضی ملی کهگیلویه

رئیس منابع طبیعی کهگیلویه گفت: 72 هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست سودجویان رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  جلسه «حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی» با حضور دادستان، چندین نفر از قضات، نیروی انتظامی، همیاران طبیعیت و همه قرق‌بانان در سالن اجتماعات منابع طبیعی دهدشت برگزار شد.

هدایت‌الله آویزش در این نشست، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: هر فردی باید خود را مأمور منابع طبیعی بداند و در برابر تخریب کنندگان مبارزه نماید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه، خواستار تعادل در استفاده از منابع طبیعی شد و تصریح کرد: اگر از این منابع به درستی استفاده نشود نه تنها خودمان، بلکه نسل‌های آینده ما با مشکل جدی رو به‌رو خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود از خلع ید 34 فقره پرونده به میزان بیش از 72 هکتار در سالجاری خبر داد و افزود: این پرونده‌ها پس از سیر مراحل قانونی به مرحله اجرا و به نفع دولت اعاده گردید.

آویزش خاطرنشان کرد: پاسخگویی به استعلامات حقیقی و حقوقی در سال جاری 762 مورد بوده است.

وی از کشت گیاهان دارویی به میزان 97 هکتار در دیشموک، اجرای طرح جنگلانه در 5 هکتار در خلیفه‌ای سوق و کاشت نهال به مساحت 30 هکتار به عنوان بخشی از عملکرد اداره منابع طبیعی در سال جاری نام برد.

این مسوول از کسب مقام اول شهرستان کهگیلویه در زمینه کشت بادام‌کاری خبر داد و گفت: شهرستان کهگیلویه با کشت 10 هزار و 550 هکتار مقام اول کشور را به خود اختصاص داد.

آویزش خاطرنشان کرد: شهرستان کهگیلویه با بخش‌های تابعه قلعه‌رئیسی، دیشموک و سوق دارای 326 هزار هکتار منابع ملی است که از این میزان 65 درصد جنگل و 35 درصد مرتع می‌باشد.

انتهای پیام/ش

خلع ید بیش از 72 هکتار از اراضی ملی کهگیلویه از دست متصرفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.