رئیس جمهور کلمبیا ازسرگیری گفتگو‌های صلح را خواستار شد

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا روز دوشنبه دستور داد گفتگو‌های صلح با ارتش آزادی بخش ملی، آخرین گروه شبه نظامی کلمبیا که بعد از حملات مرگبار علیه پلیس این کشور متوقف شده بود، از سر گرفته شود.

رئیس جمهور کلمبیا ازسرگیری گفتگو‌های صلح را خواستار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا روز دوشنبه دستور داد گفتگو‌های صلح با ارتش آزادی بخش ملی، آخرین گروه شبه نظامی کلمبیا که بعد از حملات مرگبار علیه پلیس این کشور متوقف شده بود، از سر گرفته شود.

رئیس جمهور کلمبیا تصریح کرد «دستورالعمل‌هایی به گوستاوو بل، مذاکره کننده ارشد کلمبیا برای عزیمت به کیتو، پایتخت اکوادور به منظور به جریان انداختن مجدد گفتگوها» داده است. گفتگو‌های صلح با ارتش آزادی بخش ملی در فوریه ۲۰۱۷ در پایتخت اکوادور آغاز شده بود. سانتوس تصمیم گرفت در پاسخ به آتش بس یک جانبه‌ای که ارتش آزادی بخش ملی به مناسبت انتخابات پارلمانی روز یکشنبه برقرار کرد، از سرگیری گفتگو‌ها را اعلام کند.

رئیس جمهور کلمبیا بدون تصریح به تاریخ از سرگیری گفتگو‌ها افزود دو طرف درباره «آتش بس جدید و توقف خصومت‌ها به منظور جلوگیری از کشته شدن افراد دیگر» مذاکره خواهند کرد. ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا نیز در بیانیه‌ای از این تصمیم رئیس جمهور کلمبیا استقبال کرد.

ارتش آزادی بخش کلمبیا اعلام کرد «ما به دعوت رئیس جمهور سانتوس برای از سرگیری گفتگو‌ها با این باور که بهتر است درباره پایه و اساس آتش بسی دو طرفه گفتگو کنیم، پاسخ می‌دهیم».

سانتوس که در سال ۲۰۱۰ به ریاست جمهوری کلمبیا برگزیده شده است، در ماه اوت ریاست جمهوری وی به پایان می‌رسد. سانتوس تلاش می‌کند با ارتش آزادی بخش ملی نیز مانند شبه نظامیان انقلابی کلمبیا، فارک به توافقنامه‌ای دست یابد. دولت کلمبیا در سال ۲۰۱۶ با شبه نظامیان قدرتمند فارک توافقنامه‌ای امضا کرد و امروز فارک سلاح‌های خود را تحویل داده و خلع سلاح شده است و به عنوان یک حزب سیاسی در کلمبیا فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

از سرگیری گفتگوهای صلح کلمبیا به درخواست رئیس جمهور این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار