روزنامه‌نگار لندنی: پمپئو پیرو سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ خواهد بود

یک روزنامه‌نگار لندنی تاکید کرد وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای وزارت امور خارجه این کشور، از سیاست‌های مورد نظر ترامپ علیه ایران حمایت خواهد کرد.

روزنامه‌نگار لندنی: پمپئو پیرو سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «مروان بشاره»، روزنامه‌نگار لندنی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره تاکید کرد مایک پمپئو وزیر پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای وزارت امور خارجه این کشور، از سیاست‌های مورد نظر دونالد ترامپ علیه ایران حمایت خواهد کرد.

مروان بشاره در مصاحبه با الجزیره درباره برکناری رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تاثیر اصلی برکناری تیلرسون بر پرونده ایران خواهد بود. اما همانطور که می دانید پرونده‌های منطقه‌ای به یکدیگر ارتباط دارد. پرونده ایران دشوارترین و پیچیده‌ترین پرونده در منطقه است و دولت دونالد ترامپ امیدوار است بتواند با موضع‌گیری خود در پرونده، سیاست جدیدی را در منطقه اجرا کند که با سیاست باراک اوباما در برابر تهران و پرونده هسته‌ای ایران متفاوت باشد. با اینکه شاید بسیاری از بینندگان شبکه الجزیره مخالف سیاست‌های باراک اوباما در برابر ایران و پرونده هسته‌ای بودند و معتقدند سیاست او باعث تشدید بحران بین این کشور و همسایگان عربش شد، اما اوباما در این باره به عمد عمل نکرد. در حالی که ترامپ به عمد به دنبال گسترش شکاف بین ایران با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی است تا از این مسئله به نفع آمریکا استفاده کند. آمریکا به این شیوه متحدان یا عوامل عرب خود در منطقه را وادار کرد تا بیش از پیش به واشنگتن تکیه کنند.

بشاره درباره سیاست‌های احتمالی مایک پمپئو در منطقه افزود: پمپئو پیرو سیاست‌های ترامپ خواهد بود و گزارش های روزانه او به ترامپ درباره مسایل جهانی اعلام وفاداری به سیاست‌های او بود. با اینکه پمپئو فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد است و در این دانشگاه، حقوق تدریس می کرد، اما هر زمان که با ترامپ روبرو می شد تلاش کرد تا به گونه‌ای سخن بگوید که او را خوشحال کند. بنابراین پمپئو به تایید سیاست ترامپ در برابر ایران خواهد پرداخت. سوال اصلی آن است که کشورهای اروپایی، روسیه و چین در این مسئله چگونه عمل خواهند کرد و اگر دولت ترامپ بر تحریم های جدید بر ایران و تحریم شرکت‌های اروپایی اصرار کند، شاهد بحران جهانی خواهیم بود.

انتهای پیام/

همسویی نظرات ترامپ و پمپئو درباره ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار