معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان مطرح کرد

پيشگيري از وقوع سرقت با انجام توصيه‌هاي پليس

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان، توصيه‌هايي در جهت اطلاع‌رساني و آموزش همگاني با هدف کاهش و مهار وقوع جرم در جهت جلوگيري از وقوع سرقت خودرو در پايان سال و تعطيلات نوروزي به شهروندان ارائه كرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا شیراوژن، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی لرستان گفت: از انتقال مسافران جوان و مشکوک که کرایه بالا پیشنهاد می‌دهند خودداری شود زیرا احتمال بروز اتفاقات ناگوار وجود دارد و در حین انتقال مسافران مواظب حرکات مشکوک آنها بوده و مراقب حملات احتمالی آنها باشید.

وی ادامه داد: حتی الامکان از انتقال مسافر به مناطقی که آشنایی ندارید خودداری نمایید و در صورت انتقال سعی کنید از مسیر اصلی و پرجمعیت تردد کنید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان گفت: سارقان گاهی تحت پوشش‌های خانوادگی، رانندگان را به مناطق خلوت و زیر پلها هدایت کرده اقدام به اخاذی و سرقت اتومبیل می‌نمایند لذا توصیه می‌گردد به محض برخورد با این قبیل مسافران هوشیارانه عمل نمایید.

شیراوژن اظهار داشت: گروهی از سارقان به منظور اغفال راننده در یک مسیر و فواصلی اندک قرار گرفته به عنوان مسافر سوار می‌شوند و در فرصت مناسب با همکاری یکدیگر مبادرت به سرقت خودرو و اخاذی از راننده می‌نمایند.

وی عنوان کرد: به هنگام مسافر از پذیرفتن هر نوع خوراکی و آشامیدنی از طرف مسافران خودداری نمایید زیرا ممکن است با مسموم کردن شما مبادرت به سرقت خودرو نمایند.

این مسئول گفت: در نقل انتقال مسافران بین شهری به خصوص شب‌ها به هیچ وجه بنابه درخواست آنان از مسیر اصلی خارج نشوند چرا که امکان دارد دامی گسترده باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان بیان کرد: رانندگان بین شهری بهتر است از طریق ترمینال‌ها و شرکت تعاونی تاکسیرانی اقدام به پذیرش مسافر نمایید و حتی المقدور از پذیرش مسافر بین راهی خودداری کنند.

شیراوژن گفت: سارقان در مناطق خلوت و کم تردد به بهانه تمام کردن بنزین مستقر شده از رانندگان تقاضایی بنرین می نمایند سپس در یک فرصت مناسب با همدستان خود که در فاصله کمتری قرار دارند به آنان ملحق شده ضمن سوق دادن به مناطق خلوت شهر، مبادرت به سرقت به عنف می‌نمایند.

انتهای پیام/د

ايمني رانندگان و پيشگيري از سرقت با توصيه‌هاي پليس

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.