مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی:

۹۳ درصد مناطق استان تحت پوشش شبکه دیجیتال قرار دارند

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت:بیش از ۹۳ درصد جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش شبکه دیجیتال قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مسعود مجرد مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های محلی استان با اشاره به این که یکی از موارد پرداخت در رسانه ملی موضوعات اجتماعی و خصوصا اقتصادی است گفت: صدا و سیما با کلید واژه اقتصاد مقاومتی با ورود در تبیین و بررسی عرصه‌های مختلف اقتصادی نوعی راهگشایی در این زمینه را انجام دهد.
مجرد افزود: از دهه فجر ۹۶ تا دهه فجر ۹۷ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است که رسانه ملی برنامه ریزی ویژه‌ای برای تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان در این ایام دارد.
وی توجه جدی به موضوع مهم فرهنگ، تاریخ و ادب آذربایجان غربی را یکی از اهداف مهم رسانه ملی در استان دانست و گفت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در طول سال ۹۶ رویداد‌های مهم استانی را به نحو احسن پوشش داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان و حوادث تلخ دیماه سال جاری اشاره کرد که سعی کرد در کنار مردم از این بحران نیز عبور کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی با بیان ابن که ۸۰ طرح نظر سنجی در سال جاری انجام شده است گفت: در حوزه نظر سنجی و افکار سنجی این مرکز در زمینه دقت در پیش بینی نتایج در انتخابات مجلس توانسته است رتبه یک را در بین سایر استان‌ها و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری رتبه سوم را ازآن خود کند.
مجرد فراجناحی بودن، مستقل بودن، مردمی بودن و کمک کار سه قوه در عرصه‌های خدمت رسانی بودن را از جمله ویژگی‌های برجسته رسانه ملی عنوان کرد و افزود: مخاطب محوری، افزایش کمی و کیفی میزان مخاطبان و امید آفرینی در جامعه از جمله اهداف مهم رسانه ملی در استان است.
وی ادامه داد: ۹۳ درصد از مناطق استان تحت پوشش سیستم دیجیتال قرار دارد و ۹۹ درصد مناطق نیز پوشش آنالوگ دارند که برای پوشش دیجیتال ۶ درصد باقیمانده حدود ۱۵۰ ایستگاه دیجیتال دیگر لازم است که امیدواریم تا دو سال آینده این امر محقق شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به مراحل ساخت سریال شهید مهدی باکری گفت: سریال شهید مهدی باکری به عنوان یک سریال الف. ویژه تعریف شده و در ۱۶ قسمت تهیه خواهد شد که مستندات این سریال در حدود دو سال جمع آوری شده، اما اعتبار لازم برای تهیه این سریال وجود ندارد که امیدواریم مسئولان استانی و ملی در این زمینه ورودی جدی داشته باشند.
همچنین در این مراسم معاونین صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده، برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام نوروز ۹۷ را برای این رسانه‌ها تشریح کردند.

انتهای پیام/ن.م

۹۹ درصد جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش سیستم آنالوگ  قرار دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.