جاده مرگ در سوادکوه ایمن شد

دو نقطه گلوگاهی در محدود شیرگاه و سرخ کلا جاده سواد کوه فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد.

رستمی نماینده شرکت زیر ساخت و توسعه مازندران در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با از بهره برداری دو نقطه گلوگاهی جاده سوادکوه در محدود شیرگاه و سرخ کلا فردا با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: برای اجرای و ارزیابی این دو نقطه گلوگاهی ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: حجم زیادی از ترافیک جاده سواد کوه با زیر بار ترافیک رفتن این دو گلوگاه کاهش می‌یابد.

رستمی از بهره برداری ۸ کیلومتر از جاده هراز در منطقه پل لهاش و کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی سه پل بزرگ دراین محور راهبردی خبر داد و گفت: دو تونل به طول ۷۵۰ و ۱۰۶۰ متر فردا در جاده هراز به بهره برداری می‌رسد.

نماینده شرکت زیر ساخت و توسعه مازندران افزود: برای ساخت و بهره برداری این محدوده ۸ کیلومتر که در نقاط مختلف جاده هراز است حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی تقاطع غیرهم سطح میدان هزار سنگر شهرستان آمل هم با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شود.

رستمی افزود: قرار است فردا در آئینی این دو جاده که هم اکنون به زیر بار ترافیک رفته است به بهره برداری برسد.

جان باختن ۵۰ نفر در جاده سوادکوه امسال 

عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ازآغاز امسال تاکنون تنها در جاده سوادکوه ۵۰ نفر کشته بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شده اند.

وی با بیان اینکه ۵۱۰ نفر امسال در تصادفات رانندگی مازندران جان خود را از دست دادند، افزود: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۵۵۱ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی امسال در مازندران ۳۸۲ نفر مرد و بقیه نفر زن هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با ۳۵۱ مورد در جاده‌های برون شهری و پس از آن با ۱۳۷ مورد در تصادفات درون شهری و ۲۲ مورد در جاده‌های روستایی گزارش شده است.

انتهای پیام/آ

بهره برداری رسمی از دو نقطه گلوگاهی در جاده سواد کوه وهراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار