امام جمعه سمنان:

تناقض نداشتن گفتار و عمل ، احسن الحال امامان جمعه است

امام جمعه سمنان گفت : احسن الحال امامان جمعه و سخنوران این است که حرفشان با عملشان تناقض نداشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سیدمحمدشاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه هفته آخر اسفند ماه 96 در سمنان از تطابق عمل و گفتار ائمه جمعه به مثابه احسن الحال در دعای آغازین سال نو نام برد و گفت : احسن الحال افراد بسته به جایگاه شان متفاوت است و احسن الحال خطیبان و خصوصا ائمه جمعه عدم تناقض و دوگانگی در رفتار و گفتار آنها است.

وی احسن الحال دولتمردان را پرهیز از اشرافی‌گری ذکر و افزود : مسوولان باید از فاصله طبقاتی دور و به زندگی مردم نزدیک شوند تا شرایط آنان را درک کند.

امام جمعه سمنان از حجاب و عفاف به عنوان زینت زنان نام برد و گفت: احسن الحال زنان، رعایت حجاب و عفاف و توجه به آموزه های دینی است.

وی با اشاره به برگزاری نشست اخیر مجلس خبرگان رهبری گفت : بنا به فرموده رهبری در این دیدار ، رمز پیروزی مومنان در برابر دشمنان در تمام توطئه ها صبر، استقامت و ایمان و تقواست.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به تقارن عید نوروز با ماه رجب، گفت: باید از فرصت این ماه رحمت برای تقویت معنویت استفاده ‌شود و همه باید هوشیار باشیم چرا که دشمنان شبانه روز برای کمرنگ کردن معنویت در ایران از طریق فضای مجازی در تلاش هستند.

وی در بحث عمل صالح در زندگی سالم، بر لزوم کسب روزی حلال تأکید کرد و گفت : یکی از مطهرات جسم و جان انسان، پرداخت خمس و زکات است و با اجرایی‌شدن این عمل شاهد فقر در جامعه نخواهیم بود.

انتهای پیام / ه

جزئیات خطبه های نماز جمعه هفته آخر اسفند ماه 96 سمنان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار