ضرورت رعایت شایسته‌سالاری در عزل‌ و نصب‌ها

امام جمعه دورود گفت: عزل و نصب‌های صورت گرفته براساس شایسته‌سالاری تبیین شده در نظام جمهوری اسلامی صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌السلام رضا حقیان امام جمعه دورود در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با دعوت مردم به اقامه نماز اول وقت بیان کرد: یکی از عوامل تقوا‌ساز به استناد آیات قرآنی، اقامه نماز اول وقت است که زشتی‌ها و پلیدی‌ها را از انسان پاک و روحیه تقوا را زنده نگه می‌دارد و انسان را از آفات اخلاقی حفظ می‌کند.

وی افزود: مبلغ نماز اول وقت باشید و با استفاده از این سلاح یک تقوای بسیار قوی در وجود خود ساخته و این روحیه را به دیگران انتقال دهید.

امام جمعه دورود با بیان تبریک میلاد خجسته حضرت محمد باقر (ع)، گفت: مقام معظم رهبری تذکراتی محور پرهیز مسئولین از اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی و تجمل‌پرستی داشته‌اند، باید تذکرات را به کار گیریم.

وی اظهار داشت: بعد از جنگ تحمیلی خوی اشرافی‌گری آرام آرام در بین بخشی از مسئولین در گذشته و حال رسوخ کرده و سرازیر به طرف مردم شده که باید ریشه رانت‌خواری، پولشویی را با برنامه‌ریزی خشک کنیم.

حقیان در ادامه با بیان اینکه بار‌ها مقام معظم رهبری (ره) در جلسات رسمی نسبت به خصلت و خوی زشت تجمل‌گرایی و اشرافی گرایی تذکر داده‌اند، گفت: موضوع اشرافی‌گرایی و تجمل‌گرایی بسیار مهم بوده چرا که حکومت جمهوری اسلامی، حکومت دینی است.

وی خاطرنشان کرد: اشرافی‌گران از راه مشروع پول بدست می‌آورند و فخر فروشی، خودنمایی و تکبر دارند، که گناه محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه دورود با بیان اینکه اشرافی‌گری و تجمل گرایی طبعات منفی دارد، گفت: درآمد اشراف گران گاهی از راه مشروع نیست و با رانت، حقوق نجومی و سایر موارد بدست می‌آید.

وی تصریح کرد: اشرافی گری و تجمل پرستی جامعه را نسبت به نظام بدبین می‌کند، امروزه در بخش‌های جامعه رسوخ پیداکرده که برای مبارزه نیاز به برنامه‌ریزی وجود دارد.

حقیان اظهار داشت: عدم نظارت در عزل و نصب‌ها، وضعیت کنونی تسهیلات بانک‌ها و موسسات بانکی نشات گرفته از بی‌توجهی نظارت‌های دقیق است.

انتهای پیام/م

لزوم شایسته‌سالاری در عزل‌و نصب‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.