مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:تاکنون ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال فراگیر به ۳۱۶ متقاضی لرستانی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: ۳ هزار و ۷۳۲ طرح در حوزه اشتغال فراگیر در استان به کارگروه‌های مربوطه و با اعتبار ۵۰۸ میلیارد تومان و اشتغال پیش‌بینی‌شده ۱۱ هزار و ۷۱۲ نفر معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: کمیته‌های نظارتی در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل شده و طرح‌ها به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: تاکنون ۳۱۳ طرح با مبلغ ۳۲ میلیارد و ۶۰۲ میلیون تومان در بانک‌ها مصوب شده است و همچنین شاهد عقد قرارداد برای ۱۹۷ طرح با مبلغ ۱۹ میلیارد تومان هستیم.

آشتاب بیان کرد: همچنین تاکنون تسهیلات طرح اشتغال فراگیر به ۳۱۶ متقاضی با مبلغ ۲۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۶۳ میلیارد تومان سهمیه اعتباری طرح اشتغال فراگیر برای استان است، افزود: از این مبلغ تاکنون ۱۹۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

این مسوول در ادامه بیان کرد: در حوزه طرح اشتغال روستایی نیز سهمیه مناسبی برای لرستان در نظر گرفته شده که از این تسهیلات تاکنون ۱۶۸ طرح با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: در حوزه مشاغل خانگی ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای لرستان در نظر گرفته شده که توسط دو بانک ملی و صادرات در حال پرداخت است.

آشتاب در ادامه با اشاره به اینکه استقبال خوبی از طرح کارورزی در استان انجام شده است، افزود: با اطلاع‌رسانی صورت گرفته ۱۰ هزار و ۷۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند و ۴۵۱ واحد پذیرنده نیز مجوز لازم را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: تاکنون با هزار و ۴۱۳ نفر عقد قرارداد شده است و مطمئنا این طرح کمک زیادی به افراد جویای کار و بنگاه‌های تولیدی خواهد کرد.

این مسئول گفت: در راستای برخورد با اشتغال اتباع خارجی هزار و ۴۸ بازرسی صورت گرفته و ۹۶ تبعه خارجی غیرمجاز شناسایی‌شده‌اند و ۹۰ نیروی کار داخلی جایگزین این افراد شده‌اند.

انتهای پیام/م

۲۴ میلیارد تومان تسهیلات در طرح اشتغال فراگیر لرستان پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.