ارائه دادخواست علیه «آنگ سان سو چی» در استرالیا به اتهام جنایت علیه بشریت

وکلای مسلمانان روهینگیا در استرالیا با ارائه دادخواستی به یک دادگاه در شهر ملبورن، خواستار محاکمه رهبر میانمار به اتهام جنایت علیه بشریت شدند.

احتمال پیگیری قضایی «آنگ سان سو چی» در استرالیا به اتهام جنایت علیه بشریتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، وکلای جامعه اقلیت روهینگیا در استرالیا با ارائه دادخواستی به یک دادگاه در شهر ملبورن، خواستار محاکمه آنگ سان سوچی، رهبر 72 ساله میانمار، به اتهام جنایت علیه بشریت شدند. برای صدور کیفرخواست علیه آنگ سان سو چی، به موافقت دادستان کل استرالیا نیاز است.

در این دادخواست، رهبر میانمار به آواره کردن و بیرون راندن 650 هزار مسلمان روهینگیایی از این کشور و انجام حملات نظامی علیه اقلیت روهینگیا از بیست و پنجم اوت سال گذشته میلادی (2017) متهم شده است.

آنگ سان سو چی برای حضور در نشست سه روزه «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آ سه آن) در استرالیا به سر می برد. در ادامه گزارش ایندیپندنت آمده است اعتراض ها علیه رژیم های میانمار و کامبوج در ملبورن، نشست بلندپایه آ سه آن را تحت الشعاع قرار داده است.

مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، وعده داده است که در دیدار با رهبر میانمار موضوع کشتار مسلمانان روهینگیا را به دست ارتش این کشور، با او مطرح کند. این در حالی است که آنگ سان سو چی به سبب نادیده گرفتن جنایت های ارتش میانمار علیه مسلمانان و پاکسازی قومی آنها (که توسط نظامیان این کشور در استان راخین صورت می گیرد)، در سطح بین الملل به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

دنیل تیلور، وکیل جامعه روهینگیا در استرالیا، روز جمعه دادخواست علیه رهبر میانمار را به دادگاهی بدوی در شهر ملبورن تسلیم کرد. در این دادخواست آمده است نیروهای تحت کنترل سو چی به اقلیت روهینگیا حمله و آنها را وادار به فرار کردند. او (رهبر میانمار) از اختیارات خود برای جلوگیری از جنایت های نظامیان میانمار یا سپردن تحقیقات در این خصوص به مراجع ذی صلاح و تحت پیگرد قرار دادن این نظامیان، استفاده نکرده است.

نظامیان ارتش میانمار متهم هستند که خانه های مسلمانان روهینگیا را (در استان راخین) به آتش می کشند، به زنان به طور گروهی تجاوز می کنند و کودکان را (وحشیانه) به قتل می رسانند و در نهایت آنها را به ترک خانه و کاشانه شان وادار می کنند.

در این دادخواست به نمایندگی از جامعه روهینگیا در استرالیا از کریستین پورتر، دادستان کل این کشور، خواسته شده است علیه آنگ سان سو چی به اتهام جنایت علیه بشریت و وادار کردن جمعیت اقلیت روهینگیا به کوچ اجباری، کیفرخواست صادر کند.
انتهای پیام/

احتمال صدور کیفرخواست علیه رهبر میانمار در استرالیا

برچسب ها: آسیا ، اقیانوسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار