انتقاد سازمان ملل از فیس بوک به دلیل نفرت پراکنی علیه مسلمانان روهینگیا

سازمان ملل فیس بوک را به نفرت پراکنی علیه مسلمانان روهینگیا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یک گروه حقوق‌بشری سازمان ملل که در زمینه مساله پاکسازی قومی اقلیت مسلمانان روهینگیا تحقیق می کند، اعلام کرد فیس بوک نقش تعیین‌کننده‌ای در نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار بر عهده دارد.

محققان این گروه وابسته به سازمان ملل اعلام کردند این شبکه مجازی در افزایش نفرت علیه مسلمانان ساکن استان راخین و آواره شدن 700 هزار روهینگیایی و مهاجرت آنها به بنگلادش نقش داشته است. هزاران مسلمان روهینگیایی به دلیل سرکوب گسترده ارتش میانمار و اقدامات خشونت آمیز نیروهای نظامی این کشور مجبور شدند از خانه های خود بگریزند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد آنچه در میانمار در حال وقوع است، شبیه نسل کشی است؛ اما دولت این کشور خواستار ارائه شواهد روشن و مشخص است.

مدیر موسسه بین‌المللی حقیقت‌یاب در میانمار نیز اعلام کرد فیس بوک به شدت به گسترش اختلاف و بروز درگیری و خشونت علیه مسلمانان روهینگیا کمک کرده است. وی افزود: «به طور حتم، اشاعه اظهارات سرشار از نفرت و تنفر بخشی از این کمک ها است. درخصوص انتشار اخبار مرتبط با اوضاع میانمار، فیس بوک تنها رسانه اجتماعی موجود است.»

«یانگ هی لی»، مامور ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار نیز اظهار کرد فیس بوک بخش عظیمی از زندگی شخصی و اجتماعی افراد در میانمار را تشکیل می دهد و دولت این کشور از این رسانه برای خبررسانی و انتشار اخبار بین مردم استفاده می کند. وی تاکید کرد: در میانمار همه چیز از طریق فیس بوک مخابره می شود. من بیم آن را دارم که فیس بوک به یک غول بزرگ تبدیل شود و از رسالت اصلی خود فاصله بگیرد.»

با این حال فیس بوک با رد این اتهام ادعا کرد هیچ صفحه ای در این شبکه مجازی وجود ندارد که به نفرت پراکنی و انتشار سخنان تفرقه آمیز مشغول باشد.

انتهای پیام/

فیس بوک متهم به نفرت پراکنی علیه مسلمانان روهینگیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار