هلال احمر در فروردین 96؛

4مفقودی در سیل نوروزی/ اجرای بیش از 2 هزار ماموریت در طرح امداد و نجات نوروز 96

مهمترین اخبار جمعیت هلال احمر در فروردین ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

4مفقودی در سیل نوروزی/اجرای بیش از 2 هزار ماموریت در طرح امداد و نجات نوروزیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای فروردین ماه سال 96 جمعیت هلال احمر  را در این بسته خبری مشاهده کنید.

اسکان اضطراری 2هزار و 100مسافر نوروزی

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور در یکم فروردین ماه سال 96  گفت: امدادگران هلال‌احمر در طول 6 روز اجرای طرح نوروزی امداد رسانی 2 هزار و 100 تن از مسافران نوروزی را به صورت موقت اسکان دادند.

وی در رابطه با خدمات امدادگران در 6 روز ابتدایی اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز 96 هلال‌احمر، اظهار داشت: امدادگران هلال‌احمر در مجموع یک هزار و 129 مأموریت امدادی انجام داده‌اند که 576 مأموریت شامل 51 درصد از مأموریت‌های امداد و نجات ترافیکی بوده است.

4مفقودی در سیل نوروزی

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در دوم فروردین ماه سال 96 گفت: طی سه روز گذشته به یک هزار و 340 تن در 11استان گرفتار سیل شده بودند امداد رسانی شد.

وی در رابطه با گزارش عملیات امدادی سیل و آب‌گرفتگی در سطح کشور طی سه روز گذشته، اظهار کرد: 11 استان ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند و امدادرسانی در 45 محور انجام شده است.

وی گفت: یک هزار و 340 تن از هموطنان در استان از خدمات امدادی بهره مند شده و 31 نفرنجات یافته اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه 4 نفر در سیل استان بوشهر در شهرستان دیر مفقود شدن،گفت : 83 تیم عملیاتی متشکل از 317 امدادگر و نجاتگر نسبت به ارائه خدمات امدادی به هموطنان در این استان ها اقدام کردند.

1480 مأموریت هلال احمر در طرح نوروزی

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در سوم فروردین ماه سال 96 گفت: از شروع اجرای طرح نوروزی هلال احمر 1480 مأموریت انجام شده است که نسبت به مدت مشابه 12درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در رابطه با آمار طرح نوروزی امداد و نجات اظهار داشت: از ٢٥ تا ساعت 6 صبح سوم فروردین کل مأموریت ها١٤٨٠مورد بوده که رشد ١٢درصدی نسبت به مدت مشابه را نشان می دهد.

وی افزود: تعداد ماموریت‌های ترافیکی٧٢٠مورد که ٤٩درصد از مأموریت های امداد و نجات بود و به ١٦٣٠٠نفر امداد رسانی شد و ١٠٩٢نفر نجات یافتند.

سلیمی با اشاره به تعداد عملیات رهاسازی گفت: تعداد ١٧٠مورد عملیات رهاسازی ٣٠١مصدوم در سوانح ترافیکی به مسافران نوروزی ارائه شد.

کشف 3 جسد مفقود شده در طوفان دیر

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در چهارم فروردین ماه سال 96 گفت: 3 جسد افراد مفقود شده در طوفان دیر، توسط امدادگران پیدا شد.

وی اظهار کرد: در 11 استان از جمله ایلام، بوشهر، خراسان‌ جنوبی‌ و رضوی، خوزستان، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان عملیات امدادرسانی در 47 منطقه شهر، روستا و مناطق عشایرنشین انجام شد که در نتیجه آن به یک هزار و 480 تن امدادرسانی شد.

وی افزود: در این عملیات‌ها 31 تن نجات یافتند و امدادگران 4 تن مفقود شده در طوفان دیر را پیدا کردند.

فتحی تصریح کرد: همچنین جسد 3 فوتی طوفان دیر کشف شد که جسد 2 تن در منطقه فردوس و دیگری در روستای مهرانکوشک پیدا شد.

امدادرسانی و اسکان اضطراری یک‌هزار و 375 تن در طوفان بوشهر

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر در روز پنجم فروردین ماه سال 96 گفت: امدادگران هلال احمر به یک هزار و 375 تن از افراد گرفتار در طوفان امروز بوشهر امدادرسانی کردند.

وی در رابطه با عملیات سیل و آب‌گرفتگی و برف و کولاک در کشور اظهار داشت: از سوم تا چهارم فروردین 96، 8 استان از جمله ایلام، خوزستان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی و 11 استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، گیلان، لرستان و مازندران متاثر از برف و کولاک بوده است.

وی با اشاره به ارایه خدمات امدادی در 12 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان‌های درگیر سیل و آب‌گرفتگی، گفت: 204 تن از افراد گرفتار در سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و به 26 تن متاثر از سیل هم اسکان اضطراری داده شد.

اجرای بیش از 2 هزار ماموریت در طرح امداد و نجات نوروزی

مرتضی سلیمی رئیس امدادو نجات هلال احمر در روز پنجم فروردین ماه سال 96 گفت: در طول 10 روز اجرای طرح امداد ونجات نوروزی سازمان هلال احمر، امدادگران بیش از 2 هزار ماموریت انجام دادند.

وی در ادامه گفت: امدادگران هلال‌احمر در 2 هزار و 290 ماموریت امدادی، به مسافران نوروزی خدمات ارایه کرده‌اند که در این میان یک‌ هزار و 72 ماموریت یعنی 47 درصد از ماموریت‌های امداد و نجات؛ ترافیکی بوده است.

امدادرسانی به 58 هزار تن در طول 12 روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران در طول 12 روز اجرای طرح نوروزی به 58 هزار تن امدادرسانی کردند و جان 2 هزار تن را نجات دادند.

وی در رابطه با خدمات امدادگران در 12 روزه اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز 96 هلال‌احمر از 25 اسفندماه تا 7صبح امروز 7 فروردین 96، اظهار داشت: امدادگران هلال‌احمر در این مدت 2 هزار و 889 مأموریت امدادی انجام دادند که در این میان یک‌هزار و 274 مأموریت شامل 44 درصد از مأموریت‌های امداد و نجات، ترافیکی بوده است.

سلیمی با اشاره به امدادرسانی به 58 هزار و 100 تن از هموطنان در 12 روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی، افزود: طی این مدت 2 هزار و 3 تن از حوادث نجات داده شده و یک‌هزار و 389 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

4 تن در وقوع سیل استان بوشهر مفقود شدند

محمدحسن باستی  معاون عمرانی استانداری بوشهر در ششم فروردین ماه سال 96  گفت: تعداد مفقود شدگان سیل بوشهر 4 تن است که دچار آب بردگی شده و گشت تجسس گروه های امدادی هلال احمر در حال جستجو برای یافتن این افراد هستند.

معاون عمرانی استانداری بوشهر در رابطه با وقوع سیل در استان بوشهر اظهار کرد: سیل و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق استان بوشهر سبب وارد شدن خسارات مالی و جانی شده است.

وی افزود: امدادرسانی از روز نخست وقوع سیل آغاز شد و همچنین مرمت منازل مسکونی از دو روز گذشته در حال انجام است.

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: قایق های صیادی که در جریان وقوع سیل توسط امواج به شهر آورده شدند و خسارات ناشی از وقوع سیل 51 میلیارد تومان برآورد شده است.

رشد 72 درصدی عملیات‌های امدادی سیل و آبگرفتگی در نوروز

مرتضی سلیمی رئیس مداد ونجات هلال احمر چهاردهم فروردین ماه سال 96 گفت: در طرح نوروزی امداد و نجات شاهد رشد 72 درصدی عملیات‌های امدادی سیل و آبگرفتگی بودیم.

وی با اشاره به طرح ملی امداد و نجات نوروز 96، با اشاره به اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروز 96 که از 25 اسفند 95 تا 14 فروردین 96 به مدت 20 روز اجرا شد، اظهار داشت: از ویژگی‌های متمایز و بارز آن افزایش سطح آگاهی، ارتقا نشاط و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی، افزایش توانمندی مسافران در مواجهه با سوانح مختلف با تکیه بر توصیه‌های ایمنی (از طریق نصب بنر و توزیع تراکت)، آموزش‌های چندرسانه‌ای (موبایل EOC، شبکه‌های مجازی و اینفوگراف) و ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباط مناسب با دستگاه‌های دخیل در ارایه خدمات به مردم و مسافران، به کارگیری توان کامل امداد هوایی برای پوشش هوایی کل کشور، بازبینی کامل تجهیزات عملیات شعب و پایگاه‌های جمعیت در استان ها و همچنین اجرای طرح رتبه بندی پایگاه های امدادی سراسر کشور همزمان با بازدید ارزیابان نوروزی بود.

سلیمی تأکید کرد: امسال شاهد رشد 5 درصدی امکانات و تجهیزات و نیروها نسبت به سال 95 بوده‌ایم.

گاز گرفتگی 30 تن در روستای لوشکان تاکستان

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر، بیست و دوم فروردین ماه سال 96 اظهار کرد: ساعت 6:08 صبح امروز حادثه گاز گرفتگی در یکی از روستاهای تاکستان قزوین به هلال احمر اعلام شد. بلافاصله تیم های امدادی به محل حادثه در کیلومتر 15 جاده تاکستان به شال، روستای لوشکان اعزام شدند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر گفت: 30 تن در روستای لوشکان تاکستان دچار گاز گرفتگی شدند.

به گفته معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر، 8 تن از مسمومان این حادثه به مراکز درمانی منتقل و بقیه در محل مداوا شدند.

سفر رئیس هلال احمر به ساحل عاج

سید امیر محسن ضیایی رئیس هلال احمر، بیست و سوم فروردین ماه سال 96 با حضور در مرکز سلامت هلال احمر، از بخش‌های مختلف ارایه خدمات بهداشتی و درمانی این مرکز بازدید کرده و در جریان آخرین فعالیت ها و تحولات و نحوه ارائه خدمات سلامت به اقشار آسیب پذیر قرار گرفت.

شکیب مهر سفیر جمهوری اسلامی ایران و اصل‌مند نماینده هلال احمر ایران در ساحل عاج، ضیایی را در این بازدید همراهی کردند و ضیائی همچنین دستورات و توصیه هایی جهت رشد و ارتقا کیفی فعالیت های این مرکز ارایه کرد.

بنا بر این گزارش، در مراسم استقبال سنتی توسط مردم مشتاق و علاقه‌مند منطقه محروم ادجوفو، که مرکز درمانی هلال احمر ایران در آن واقع شده است، «امبه کوآسی»؛ رئیس قبیله بااوله از خدمات جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

ملاقات با وزیر بهداشت و رئیس صلیب سرخ ساحل عاج به منظور توسعه و گسترش همکاری‌ها و تعدادی دیگر از روسای جمعیت های ملی شرکت کننده در کنفرانس پان آفریکن از دیگر برنامه های روز پر مشغله رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در ابیجان بوده است.

سیل و آبگرفتگی در 4 استان کشور

مرتضی سلیمی سرپرست امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بیست و ششم فروردین ماه سال 96  گفت: در جریان سیل و آبگرفتگی 4 استان، 2 هزار و 540 تن امدادرسانی شده‌اند.

سلیمی در ادامه اظهار کرد: در جریان سیل و آبگرفتگی 4 استان آذربایجان‌شرقی، غربی، کردستان و زنجان 2 هزار و 540 تتن امدادرسانی شده اند.

وی تصریح کرد: 17 شهرستان و 32 شهر و روستا متاثر از سیل بوده و به 77 تن اسکان اضطراری داده شد و 48 واحد مسکونی تخلیه آب شده و 94 تن از مسیر سیلاب به مناطق امن منتقل شدند.

سرپرست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 41 تیم 5 نفره کار امدادرسانی را بر عهده داشتند که در این میان چادر، پتو و مواد غذایی نیز میان آسیب دیدگان توزیع شد.

سقوط مینی بوس به کانال در خوزستان محور خرم آباد

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سی و یکم فروردین ماه سال 96 اظهار کرد: در ساعت 10 صبح امروز در خوزستان محور خرم آباد- اندیمشک بخش الوار، یک دستگاه مینی بوس پس از انحراف از مسیر اصلی به کانال سقوط کرد.

وی تصریح کرد: در این حادثه، 15 حادثه دیده، 2 مصدوم و یک انتقالی به مرکز درمانی، گزارش شده است.

بیش از 15 هزار سیل زده امداد رسانی شدند

مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سی و یکم فروردین ماه سال 96 اظهار کرد: در حال حاضر به 15 هزار و 870 نفر در جریان سیل شمال غرب کشور امداد رسانی انجام گرفت.

سلیمی عنوان کرد: همچنان 9 استان آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، لرستان، گیلان و مازندران متأثر از سیل هستند که تاکنون به 110 شهر و روستا امدادرسانی و 5 هزار و 557 نفر اسکان اضطراری داده شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 8 تن به مراکز درمانی و 17 تن به مناطق امن منتقل شده‌اند، افزود: آمار فوتی‌ها همچنان 40 تن و مفقودان احتمالی 6 تن( 3 تن آذرشهر، 2 تن عجب شیر و یک تن هشترود) اعلام شده است.

سلیمی ادامه داد:284 منزل تخلیه آب، هزار و 218 دستگاه چادر، 4 هزار و 870 تخته پتو، 2 هزار و 120 تخته موکت، هزار و 300 ست شستشو، 500 شعله والور و فانوس، 67 هزار و 700 قوطی کنسرو، 10 هزار و 700 قرص نان، 8 هزار و 350 بطری آب معدنی، 600 کیلو گرم خرما، 19 هزار کیلوگیرم برنج، 9 هزار و 700 کیلوگرم حبوبات به همراه 150 تیم امدادرسانی، اقلام در میان سیل زدگان توزیع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار