عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

ضربه مرگبار قاچاق کالا بر تولید ملی

سیفی گفت:قاچاق کالا بزرگترین ضربه را به تولید ملی وارد کرده است.

عید/قاچاق کالا بزرگترین ضربه را به تولید وارد کرده استنادر سیفی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر فضای کشور اظهار کرد: قدرت خرید مردم در چند ساله گذشته به شدت کاهش یافته است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به افزایش هزینه تولید در کشور بیان کرد:تولید بسیاری از کالا‌های موجود در بازار نسبت به مشابه خارجی خود صرفه اقتصادی ندارد و قیمت تمام شده آن، از کالا‌های خارجی بیشتر است.

وی با اشاره به واردات بی رویه کالا از مبادی رسمی و غیر رسمی تصریح کرد:  قاچاق کالا بزرگترین ضربه را به تولید وارد کرده است چرا که بدون پرداخت عوارض و مالیات از طریق مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور می‌شود از اینرو  قیمت آن به نسبت نمونه مشابه داخلی پایین‌تر بوده و مصرف کننده استقبال بیشتری از آنها می کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تغییر نوسانات ارز در کشور ابراز کرد:بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ، مواد اولیه خود را به قیمت بازار جهانی تهیه می‌کنند بنابراین با افزایش نرخ ارز هزینه تمام شده کالا برای آنها نیز افزایش می یابد.

وی با انتقاد از خام فروشی در کشور تصریح کرد:با اینکه مواد اولیه بسیاری در کشور تولید می‌شود اما این مواد به صورت خام و بدون هیج گونه ارزش افزوده ای به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.در حالیکه می‌توان با ارائه مواد اولیه به قیمت پایین‌تر از نرخ جهانی به تولید کنندگان از خام فروشی جلوگیری و به افزایش صادرات با ارزش افزوده بهتر کمک کرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه افزایش دریافت مالیات به شکل علی الراس در کشور شرایط را برای تولیدکنندگان سخت کرده است، اذعان کرد:با رکود موجود در بازار افزایش مالیات بنگاه‌های اقتصادی را به تعطیلی خواهد کشاند.

سیفی در پایان با بیان اینکه حمایت از تولید باعث رونق اقتصادی می‌شود، گفت:با توجه به افزایش نرخ بیکاری که می‌تواند منجر به بحران اجتماعی شود، حمایت از تولید می‌تواند باعث افزایش اشتغال و رونق اقتصادی شود.

انتهای پیام/

افزایش نرخ بیکاری که می‌تواند منجر به بحران اجتماعی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار