درخواست ادامه همکاری امنیتی انگلیس با اروپا پس از برگزیت

جولیان کینگ، کمیسر اروپا ابراز امیدواری کرد انگلیس جهت مقابله با تهدیدات امنیتی پس از خروج از اتحادیه اروپا به همکاری‌های اطلاعاتی نزدیک خود با این اتحادیه ادامه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، کمیسر اروپا ابراز امیدواری کرد انگلیس جهت مقابله با تهدیدات امنیتی پس از خروج از اتحادیه اروپا به همکاری‌های اطلاعاتی نزدیک خود با این اتحادیه ادامه دهد.

جولیان کینگ، کمیسر امنیتی اتحادیه اروپا گفت: «انگلیس پیش از تصمیم به خروج از این اتحادیه قرار بود درباره چند موضوع مهم شامل موضوعات امنیتی و دفاعی با اروپا همکاری کند.»

وی ضمن تاکید بر اهمیت تهدیدات امنیتی عمومی شامل تروریسم یا جنایات سازماندهی شده ابراز امیدواری کرد، اروپا و انگلیس بتوانند راهی برای تقویت همکاری‌های نزدیک درباره موضوعات امنیتی پیدا کنند. کینگ تصریح کرد برای مقابله با این گونه تهدیدات جدی و مهم بهتراست طرفین در کنار یکدیگر قرار گیرند.

تسوتان تسوتانوف رئیس کمیته امنیت داخلی و نظم عمومی پارلمان بلغارستان گفت: «انگلیس دارای یکی از مطمئن‌ترین دستگاه‌های امنیتی در اتحادیه اروپا و یکی از بزرگترین تامین کنندگان اطلاعات برای دستگاه‌های امنیتی این اتحادیه به شمار می‌رود.» وی تاکید کرد همه پارلمان‌های ملی، مقامات اتحادیه اروپا و سیاستمداران بایستی از منابع اطلاعاتی انگلیس و همچنین توانمندی‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور استفاده کنند.

تسوتانوف که از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ وزیر کشور بلغارستان بوده است همچنین با اشاره به انسجام انگلیس با ساختار‌های اتحادیه اروپا بر اولویت بندی و ادامه اینگونه همکاری‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

انگلیس خواستار ادامه همکاری‌های امنیتی با اتحادیه اروپا پس از خروج از آن شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار