پیام تصویری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷

آذری جهرمی ضمن تشریح برخی از دستاوردهای وزارت ارتباطات در سال گذشته، گفت: اقدامات زیادی مانده که باید انجام دهیم؛ جوانان ما می‌توانند خدمات جدیدی را خلق کنند و زمینه ساز تحول دیجیتال در درون کشور شوند.

پیام تصویری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک پیام تصویری به مناسبت آغاز سال 1397 هجری شمسی، تجهیز تمام شهرهای کشور به خدمات نسل سوم و چهارم ارتباطات تلفن همراه، ایجاد صدهزار اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات، توسعه نرم افزارهای موبایل محور، اصلاح تعرفه های سرویس های اینترنت ثابت را از دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 96 اعلام کرد و تاکید کرد: اقدامات زیادی مانده که در سال 1397 باید انجام دهیم. جوانان ما میتوانند خدمات جدیدی را خلق کنند و باعث رشد بهره وری در کشور و زمینه ساز تحول دیجیتال در درون کشور شوند.

در متن پیام نوروزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است:‏

"بسم الله الرحمن الرحیم

 یا مقلب القلوب و الابصار

یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

نوروز باستانی و فرارسیدن بهار طبیعت را خدمت همه هم میهنان عزیز و بخصوص همه همکاران در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و فعالان صنعت ICT در کشور عرض شاد باش و مبارک باد دارم.

در سال 1396 که گذشت به همت همه فعالان این صنعت دستاوردهای بسیار مهمی حاصل شد. خوشحالم که در سال 1396 با تلاش ها و با سرمایه گذاری های بسیار مناسبی که صورت گرفت، تمامی شهرهای کشور جمهوری اسلامی ایران به خدمات نسل سوم و چهارم ارتباطات تلفن همراه مجهز شد و پوشش شبکه نسل سوم و چهارم در تمام شهرهای ایران کامل شد.

همچنین برای مناطق کمتر برخوردار و مناطق روستایی که هزینه ها و سرمایه گذاری های زیادی در سال های گذشته انجام شده بود برای پوشش 27هزار روستای کشور که بالای 20 خانوار جمعیت داشتند، با انجام رومینگ ملی خدمات نسل سوم و چهارم در این روستاها در دسترس قرار گرفت و مردم مناطق کمتر برخوردار ما نیز توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.

امسال شاهد توسعه نرم افزارهای موبایل محور در کشورمان بودیم و جوانان ما با استفاده از زیرساخت هایی که می توانستند توسعه دهند، توسعه های خوبی را انجام دادند و می شود گفت که حدود صدهزار اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات در سال 1396 حاصل شد و جوانان ما توانستند ایده و خلاقیت خودشان را تبدیل به اقتصاد جاری کنند که هم از منافع آن خودشان و هم مردم بهره مند شوند.

در سال 1396 ما در حوزه ترانزیت ارتباطات بین الملل نیز دستاوردهای خوبی داشتیم هرچند تا ایده آل فاصله داریم اما موفق شدیم قراردادهای بین المللی خوبی را امضا کنیم و با افزایش بیش از 300 گیگابیت در ثانیه ظرفیت 550 گیگی سابق ارتباطات بین الملل را به حدود 800 گیگابیت بر ثانیه ارتقا دهیم که این دستاورد مهمی در عرصه ارتباطات است.

وعده اصلاح تعرفه های سرویس های اینترنت ثابت اصلاح شود که این اتفاق افتاد و تا کنون بیش از 50 درصد مردم سرویس هایشان را بر اساس تعرفه های جدید منتقل کردند که باعث رضایت عمومی خوبی شده و با این مدل تعرفه حجم ترافیک داخلی بیش از 60 درصد رشد کرده و عدد قابل قبول و جهش قابل قبولی در عرصه تولید محتوای داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات بوده است.

در سالی که گذشت بازار اقتصادی ما رشد خوبی را تجربه کرد و رشد مورد انتظارش را برای رسیدن به حجم 2.5 برابری بازار ICT کشور در برنامه ششم توسعه کشور را به خوبی تجربه کرد.

در سالی که گذشت اقدامات اساسی برای توسعه دولت همراه با تلاش‌های دستگاه‌های مختلف انجام شد و امیدوارم در اوایل سال97 این دستاوردها رونمایی شود تا بتوانیم خدمات دولت را همراه مردم را بر روی گوشی های همراه ارایه و عرضه کنیم.

گام های موثری در راستای آزادسازی کسب و کارها و تصدیگری های دولتی در سال 1396 برداشته شد وبخش پست که پس از تصویب اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در مجلس محترم شورای اسلامی رخ داد آزادسازی شد و دو شرکت بخش خصوصی مجوز و پروانه فعالیت گرفتند که در سال 1397 از این دو شرکت خصوصی که خدمات پستی را ارایه خواهند کرد در فضای رقابتی و در فضای بهتر، خدمات بهتری را به شهروندان ارایه خواهند کرد، بیشتر خواهیم شنید.

اقدامات زیادی مانده که در سال 1397 باید انجام دهیم. از مهمترین اقداماتی که باید انجام شود استفاده از فناوری اطلاعات در سایر بخش های اجرایی بدنه حاکمیت و دولت است و فناوری اطلاعات راهکار بهبود بهره وری در کشور است البته فاصله زیادی با استانداردهای بهره وری در دنیا داریم.

امروز یک زمین بازی و یک فضا و یک پتانسیل خیلی خوب در کشور داریم برای رشد بهره وری با استفاده از توسعه فناوری اطلاعات در خدمات، کشاورزی، صنعت برق و انرزی و حوزه سلامت، جوانان ما میتوانند خدمات جدیدی را خلق کنند و باعث رشد بهره وری در کشور شوند و زمینه سازی تحول دیجیتال در درون کشور شوند.

علاوه بر رشد بهره وری که انشااله با فعالیت این جوانان و برنامه ریزی مناسب و صحیح در کشور حاصل خواهد شد مهمترین اقدام ایجاد یک زیرساخت مناسب برای توسعه اشتغال برای جوانان در عرصه فناوری اطلاعات خواهد بود.

طبعا در سال 1397 ما از شهرهای هوشمند بیشتر خواهیم شنید و از تحول دیجیتال بیشتر خواهیم شنید و آمارهای خوبی در حوزه اشتغال خواهیم داد چراکه اقدامی که در طول دولت یازدهم و سال ابتدای دولت انجام شده زمینه ساز ایجاد تحول بزرگی در اقتصاد کشور است و جوانان ما می توانند از ظرفیت های خود برای توسعه و رشد اقتصادی کشور و حرکت به سمت استقلال کشور و سهم خواهی کشور در عرصه تحول دیجیتال و توسعه فضای مجازی کشور حرکت کنند تا بتوانیم در توسعه زیست بوم فضای مجازی به وظایفمان عمل کنیم.

امیدوارم نوروز خوبی را پیش رو داشته باشیم و در سایه عنایت حضرت ولی عصر (عج) همه ما بتوانیم سال بهتر و پر امید تر، شادتر و پر از دستاوردهای موفق برای مردم شایسته و خوب ایران اسلامی رقم بزنیم و گام خوبی را در راستای تحقق برنامه های توسعه ای جمهوری اسلامی ایران با هم برداریم." 

انتهای پیام/

پیام نوروزی آذری جهرمی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار