نوروز در سیستان و بلوچستان،

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های ناشناخته سیستان وبلوچستان

نوروز در سیستان و بلوچستان، مهمترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های ناشناخته این استان است.

میرحسینی  معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: موج سفری که در ایام نوروز در کشور اتفاق می‌افتد فرصتی را برای میزبانی شایسته از مسافران و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان فراهم می‌کند تا تغیر نگاه ایجاد و سیمای جدیدی از این استان در نگاه‌ها ترسیم شود.

میرحسینی ادامه داد: سرمایه‌های زیادی در سیستان و بلوچستان به لحاظ تاریخ، طبیعت، فرهنگ، و ... وجود دارد، ولی نباید بگذاریم غبار فراموشی بر این داشته‌های عظیم بنشیند و باید این سرمایه‌ها را تبدیل به سرمایه در نگاه مردم ایران کنیم تا شرایط و انگیزه حضورشان را برای سفر به این استان افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه محصول گردشگری سیستان و بلوچستان، فرهنگ می‌باشد، بیان کرد: با سفر به سرزمین ناشناخته ها، این محصول گردشگری به مردم معرفی می‌شود.

وی به اجرای برنامه شب‌های فرهنگی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با تعامل با دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی، آیین نوروزگاه در ۱۹ شهرستان و جشنواره‌های گردشگری در حال اجرا است.

میرحسینی یادآور شد: با ارائه نوروزکارت به مسافران نوروزی برای تخفیف ار خدمات خصوصا بهره مندی از فروشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و اقامت در تاسیساتی گردشگری تلاش شده تا انگیزه ماندن در مقصد را برای مسافران در استان افزایش یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: علاوه بر اینکه تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان در سال جدید افزایش قیمتی نداشتند بلکه با ارائه این نوروزکارت بین ۱۰ تا ۴۰ درصد تخفیف برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

نوروز در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار