نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مهمترین گام برای حل مشکل بیکاری استفاده مردم از کالای داخلی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نامگذاری سال به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: سال هاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی «اقتصاد» را محور تعیین شعار سال قرار می‌دهند و امسال نیز موضوع «اقتصاد» محور قرار گرفت، اما تأکید بر این بود که ما باید از تولید داخلی حمایت و از آن‌ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: «حمایت از کالای ایرانی» یعنی اجناسی که می‌خواهیم تهیه کنیم، اگر مشابه داخلی دارد حتماً آن‌ها را خریداری کنیم و بدانیم این کمال بی انصافی است که تولید داخلی را رها کنیم و به سراغ کالای خارجی برویم.

وی گفت: با خرید کالای خارجی در واقع برای خارجی‌ها شغل ایجاد کرده ایم در حالی که فرزندان خودمان به دلیل تعطیلی و ورشکستگی شرکت‌های داخلی سرگردان شغل هستند و این کار با ایمان و عقل همخوانی ندارد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد : یکی از مصادیق جدی تسلط کافران بر ما، تسلط اقتصادی، تسلط بر بازار و تسلط بر اراده و سلیقه ما در خرید کالا است که باید با حمایت از تولیدات داخلی مانع تسلط خارجی‌ها در این عرصه شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: لازمه بهبود وضعیت در تولید داخلی این است که اجناسی را انتخاب کنیم که با کیفیت بهتری تولید می‌شوند تا رقابت سالمی بین شرکت‌های داخلی به وجود آید.

وی با اشاره به برجام گفت: آمریکایی‌ها امروز توپ برجام را در زمین بازی، جلوی پای اروپایی‌ها انداخته اند تا سران اروپایی‌ها با گل جدیدی که به ایران قرار است بزنند ضربات سهمگین دیگری به ما وارد کنند.

خطیب جمعه شهر قزوین افزود: آمریکا در ماجرای برجام از ابتدا به دنبال منافع نامشروع خودش بود، عده‌ای که از روی جهالت، ناآگاهی، بی خیالی و یا خیانت وضعیت ذلیلانه‌ای را بر ملت ایران تحمیل کردند باید به خاطرشرایط امروز برجام از مردم عذرخواهی کنند و راه چاره‌ای برای نجات ایران از این مخمصه بیاندیشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: در وضعیت امروز جامعه عده‌ای که هنوز حامی برجام هستند به جای صحبت از مفاد آن، باید از نتایج و دستاورد‌هایی که وعده آن را به مردم داده بودند صحبت کنند، به دروغ به مردم گفته شد با برجام همه تحریم‌ها برداشته می‌شود و هیچ تحریمی علیه ایران وضع نمی‌شود آیا امروز این نتایج به ثمر نشسته است؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این عده فریب دشمن را خوردند و در شعار گفتند با شیطان بزرگ مخالف هستند، اما در عمل از امریکا حمایت کردند و امروز هم به حمایت خود ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: باید در مقابل دشمن بیدار و با بصیرت باشیم، کسانی که ظالم را حمایت می‌کنند و در حمایت از او دروغ می‌گویند باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.