رئیس حوزه هنری کردستان از برگزاری جشن شادیانه از دوم تا ششم ماه جاری در سنندج خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی  کردستان ضمن تبریک عید باستانی نوروز به مردم فرهنگی استان کردستان، گفت: با هدف ایجاد بستری شاد برای مردم استان، جشنی با عنوان «شادیانه» به همت حوزه هنری و ستاد خدمات سفر استان کردستان در پارک سپیدار سنندج در حال برگزاری است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این جشن از دوم تا ششم فرودین هر روز و از ساعت 16 تا 18 در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از این جشن طی دو روز گذشته، گفت: این جشن با حضور و هنرنمایی گروه‌های هنری مختلف از جمله  گروه دف نوازی به مداحی وریا فشیری و نادر فاتحی،گروه ئه‌وین با خوانندگی«فردین حسین‌پناهی و جلال داودی»، گروه تنبور نوازان حوزه هنری کردستان به خوانندگی داریوش گودرزی ، گروه هه‌لپه‌رکی کردی به سرپرستی کوردوان بوستان، گروه آبیدر به خوانندگی فرید رحیمی و گروه‌های موسیقی محلی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان برگزاری این دست برنامه‌های شاد و  سالم و به تصویر کشیدن توانایی‌های هنری هنرمندان توانمند کردستان را بسترسازی معرفی هرچه بهتر این استان فرهنگی به مردم کشور دانست و گفت: مردم کردستان به لحاظ فرهنگ و هنر از سبقه تاریخی بسیار کهنی برخوردار بوده و این مهم را در برنامه‌ها و سنت‌های قدیمی که در ایام نوروز در روستاها و شهرها برگزار می‌کردند کاملا مشهود است.

مرادی اضافه کرد: باید با احیای دوباره این سنت‌ها و فرهنگ‌های غنی که ریشه در تاریخ مردمان فرهنگی کردستان دارد زمینه توسعه  فرهنگی  را به عنوان زیر بنای توسعه را بیش از پیش در استان فراهم کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: استانداری کردستان، فرمانداری سنندج، میراث فرهنگی کردستان، صداو سیمای کردستان، شهرداری سنندج،  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی و ستاد اجرایی خدمات سفر در برگزاری این جشن با حوزه هنری کردستان همکاری دارند.

انتهای پیام/ د م

احیای دوباره سنت ها، زمینه ساز توسعه فرهنگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.