کاهش جمعیت کیفری در دستور کار سیستم قضائی بافت قرار دارد

رئیس دادگستری شهرستان بافت از کاهش جمعیت کیفری زندان این شهرستان با تاکید بر مجازات‌های جایگزین در سال گذشته خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله سپهری، رییس دادگستری شهرستان بافت گفت:در سال جدید تلاش مضاعف خواهیم کرد با حفظ استقلال و اقتدار دستگاه قضائی در حوزه قضائی با دستگاه‌های اجرایی تعامل لازم و بیشتری را برقرار کنیم.
وی افزود: در سال گذشته در راستای حفظ حقوق شهروندی قضات این شهرستان ۶۰ مورد بازدید از زندان و ملاقات چهره به چهره با مددجویان داشته اند و در همین راستا ۴۰ مورد از مراجع انتظامی بازدید بعمل آمده است.
این مقام قضائی از طرح تعداد ۸ پرونده با موضوع تصرف اراضی دولتی از سوی اداره راه مسکن و شهرسازی در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد ۴ پرونده منجر به صدور رأی شدند و علاوه بر آن، تعداد ۲۰ پرونده از سوی اداره منابع طبیعی مطرح که ۸ مورد آن منجر به صدور رأی گردیدند و خوشبختانه با پیگیری‌ها و نظارت جدی و اجرای حکم اراضی توسط شورای حفاظت از اراضی ملی به دولت بازگشت.
سپهری گفت::در مجموع در سال گذشته ۶۱ هزار و ۳۷۸ ابلاغیه قضائی در این شهرستان صادر گردیده است که بالغ بر ۲۰ هزار مورد آن به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است.
وی به تعداد ۹۸ پرونده مربوط به محکومیت‌های مالی که به صلح و سازش رسیده‌اند اشاره و عنوان کرد:از این تعداد ۶۲ مورد به ستاد دیه استان معرفی شدند که ۲۵ مورد آن از زندان آزاد و ۱۹۰ مورد مرخصی و ۴۰ مورد نیز از رأی باز استفاده کرده‌اند.
سپهری بیان داشت:در سال گذشته در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با رعایت ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی به استناد ماده ۳۷ قانون اصلاحی مبارزه با مواد مخدر ۶۰ پرونده یک دوم حبس آن‌ها و در اجرای ماده ۴۵ الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر تعداد ۳۷ پرونده حکم اعدام وحبس به حبس مندرج در ماده واحده تخفیف داده شده است
وی ادامه داد:در دادگاه کیفری در صدور احکام جرائم رانندگی منجر به فوت ۱۵ پرونده، صدور احکام جرائم حمل خرید و فروش مشروبات الکلی ۱۶ پرونده و جرائم تهدید علیه بهداشت عمومی ۱۵ پرونده جزای نقدی جایگزین حبس استفاده شده است و در جرائم عمدی که شرایط قانونی جایگزین حبس را ندارند دادگاه در چهارچوب قانون حکم تعلیق، تخفیف و معافیت از کیفر را صادر نموده است.
سپهری افزود: از آنجایی که توجه به تفریح و سرگرمی جوانان و نوجوانان نقش پیشگیرانه در کاهش آسیب‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و ... دارد در این راستا، با همکاری فرمانداری، بهزیستی و سازمان ورزش و جوانان گام‌های موثری برداشته شده است.
وی کمبود کادر نیروی انسانی اعم از قضائی و اداری را ازمشکلات این شهرستان برشمرد و گفت:باتوجه به قدمت ساخت دادگستری، این حوزه قضائی با کمبود فضای مناسب و فرسودگی تجهیزات مواجه می‌باشد.
وی در پایان در تشریح سایر اقدامات صورت گرفته در دادگستری شهرستان بافت در سال گذشته بیان کرد: ساخت و تکمیل مهمانسرای دادگستری، ساخت شورای حل اختلاف بزنجان، برگزاری نماز جماعت، شرکت در مراسمات مختلف، سخنرانی در روز قدس و گرامیداشت مقام شهید بهشتی، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات قرآنی و ... از دیگر اقدامات انجام شده از سوی دادگستری این شهرستان در سال گذشته می‌باشد.
انتهای پیام/ی

ساخت و تکمیل مهمانسرای دادگستری زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار