لزوم بهینه سازی مصرف آب کشاورزی در سرفاریاب

نشست بهینه سازی مصرف آب کشاورزی در بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  رئیس جهاد کشاورزی سرفاریاب با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته این اداره گفت: پارسال علیرغم محدودیت اعتبارات مالی حدود هزار و ۵۰۰ متر کانال هدایت آب در نقاط مختلف بخش بهسازی و تحویل کشاورزان داده شد.
حمزه امیری ترمیم ساختمان مرکز و تجهیز به وسایل اداری مورد نیاز، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز که باعث افزایش تولید و رضایت مندی کشاورزان شده، احداث و ترمیم جداول و کانال و جاده کشاورزی بین مزارع، جمع آوری و وارد کردن همه اطلاعات بهره بردان زراعی، باغی، دامی توسط کارشناسان مرکز در سامانه جامع وزارت جهاد و کشاورزی و استفاده از بذر‌های اصلاح شده را از دیگر اقدامات وخدمات مرکز جهاد کشاورزی سرفاریاب عنوان کرد.
وی از اسقبال خوب مردم بخش سرفاریاب از دوره‌های آموزشی توسط جهاد کشاوزی تقدیر کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزش ترویجی به تعداد بیش از ۵ هزار نفر روز در زمینه‌های کشاورزی برای افزایش اطلاعات بهره بردان در شهر سرفاریاب و اکثر روستا‌های بخش از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی در سال گذشته بود.
امیری با اشاره به وضعیت بارندگی و کمبود شدید آب از کشاورزان خواست در سال زراعی جدید از کاشت محصولات آب بر خودداری کنند.
رضا طاعتی رئیس شورای اسلامی شهرستان چرام فعالیت‌ها و عملکرد جهاد کشاورزی در این بخش را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به امکانات و اختیارات کمی که جهاد کشاورزی در اختیار دارد فعالیت‌های مطلوبی در سرفاریاب انجام گرفته است.
وی بر لزوم همکاری و هماهنگی مردم برای پیشبرد امور و حل مشکلات به ویژه در زمینه کشاورزی تاکید کرد.
در ادامه نیز کشاورزان ونمایندگان آن‌ها به بیان مشکلات خود و اظهار نظر درباره نحوه تقسیم آب بین کانال‌های روستا‌های دهنو، شترون و مرکزی پرداختند و در پابان جلسه مقرر شد کشاورزان از کشت ارقام آب بر از قبیل برنج و صیفی جات (هندوانه) خودداری کنند.
 
انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.