بازدید ۴۰۰ هزار نفر از اماکن متبرکه کرمان

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: بیش از ۴۰۰ هزار زائر و گردشگر نوروزی در دور اول طرح آرامش بهاری از اماکن متبرکه و امامزادگان سراسر استان کرمان بازدید کردند

بازدید ۴۰۰ هزار نفر از اماکن متبرکه کرمانبه گزارش خبرنگار  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: همزمان با ایام تعطیلات نوروزی امامزادگان استان کرمان آماده پذیرایی از مسافرین وگرشگران نوروزی هستند .


وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در آستان ۹۰ امامزاده استان کرمان گفت: طی ۵ روز گذشته از اجرای این طرح نوروزی قریب به ۴۱۰ هزار نفر از اماکن متبرکه استان کرمان بازدید کردند.


مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اعلام گزارش قرارگاه ستاد ایام نوروز اوقاف کرمان گفت: تا کنون قریب به ۲۲ هزار مسافر در ایستگاه‌های موقت اسکان مسافر و زائر سراهای اماکن متبرکه خدمات‌رسانی شدند.


وی افزود: بیش از ۱۶۰ روحانی در بقاع متبرکه استان مستقر هستند که تعدادی از این روحانیون در غرفه‌های خیمه معرفت فعالیت دارند و تا کنون ۵۱ هزار نفر از غرفه‌های چند منظوره این خیمه‌ها بازدید کردند.


قاسمی‌زاده بیان کرد: در راستای ترویج فعالیت‌های فرهنگی بیش از ۹۰ هزار بسته فرهنگی شامل ۵۰ هزار جلد کتاب ویژه کودکان، ۲۰ هزار جلد پازل و اقلام فکری کودکان و همچنین بیش از ۲۰ هزار محصول فرهنگی مرتبط با امامزادگان به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال توسط اداره کل اوقاف کرمان چاپ و در غرفه‌های خیمه معرفت توزیع شده است.
وی تصریح کرد: شهرستانهای کرمان، ماهان، بردسیر، سیرجان، رفسنجان و انار بیشترین حضور بازدید کننده را در طی این ایام داشته‌اند.


مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: وقف ملک کشاورزی جهت ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی در کوهبنان و وقف زمین جهت ساخت خانه عالم در شهر راین نیز از جمله موقوفات سال جدید است که توسط واقفین کرمانی انجام شد.


وی از بازدید مطلوب گردشگران از باغ موقوفه فتح‌آباد کرمان خبر داد و گفت: این مجموعه در کنار سایر آثار شاخص گردشگری استان روزانه بیشترین آمار تعداد بازدید کننده در استان را دارد.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار