لحظه رأی دادن امام خمینی (ره) از داخل ماشین در همه‌پرسی جمهوری اسلامی +فیلم

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ۵۸ به دلیل ازدحام جمعیت، رأی خود را از داخل ماشین به صندوق همه پرسی انداختند.

لحظه رای دادن امام خمینی از داخل ماشین در همه پرسی جمهوری اسلامی + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  12 فروردین در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی ایران روزی سرنوشت‌ساز و با شکوه قلمداد می‌شود. این روز در تقویم کشورمان به‌عنوان " روز جمهوری اسلامی ایران" نامگذاری شده است. پس از سال‌ها مبارزه با رژیم شاه و پیروزی انقلاب اسلامی، سرانجام در این روز بیش از 98 درصد از مردم ایران در یک همه‌پرسی تاریخی به جمهوری اسلامی رای دادند و نظام سلطنتی پس از 2500 سال به نظام جمهوری اسلامی تغییر یافت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای تعیین نظام سیاسی کشور، نظام‌های جایگزینی  مانند "جمهوری دمکراتیک" ، " جمهوری " و " حکومت اسلامی " مطرح بود اما امام خمینی  (ره) بر " جمهوری اسلامی " نه یک کلمه کمتر و نه یه کلمه بیشتر پافشاری کردند.

استقبال و شور و هیجان مردم ایران در این روز برای حضور در پای صندوق‌های همه پرسی به حدی بود که حتی امام خمینی (ره)، بنیانگذار و معمار انقلاب نیز نتوانستند از خودروی خود پیاده شوند و رای خود را به صندوق بیاندازند. از این رو امام از داخل خودرو رای خود را به صندوق همه پرسی انداختند. در ویدئویی که از آن روزهای اوائل انقلاب تهیه شده است این لحظه تاریخی به ثبت رسیده است که در ادامه می توانید مشاهده کنید.

انتهای پیام/

رأی‌گیری تاریخی 12 فروردین 58

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۲۲:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
طبق پیش بینیها اتصال این حکومت به دست رهبر بزرگمان به دست حضرت ولی عصر ( عج الله ) داده خواهد شد وآن روز همه زیر پرچم آن حضرت به جنگ کفار خواهیم رفت . تا آن زمان سلامتی آقا را از خداوند خواستارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
امام بزرگوار ما برای سربلندی کشور ایران زیاد زحمت کشیده اند ماهم باید احترام ایشان را نگهداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
روح امام خمینی شاد
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۶:۵۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
روزی که اتصال قیام سیدی ازقم به قیام حضرت ولیعصر(عج) خو اهد شد.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
روح امام راحل ره شاد یاد و خاطرشون گرامی باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
کاشکی آن روزها سال پنجاه و هشت دوباره بر میگشت
آخرین اخبار