افزایش ۶۳ درصدی اسکان مسافران نوروزی در استان آذربایجان غربی

از ابتدای مسافرت نوروزی به استان آذربایجان غربی بیش از ۱۶۰ هزار نفر در اماکن اقامتی، هتل‌ها و مهمان پذیری‌ها اسکان داده شده اند.

افزایش ۶۳ درصدی اسکان مسافران نوروزی در استان آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در مراسم نوروزگاه که در آبشار شلماش سردشت برگزارشد بابیان اینکه برای نوروز ۹۷ اداره کل میراث فرهنگی برای صنعت گردشگری برنامه‌های متنوعی را باهمکاری کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی و ستاد سفر برنامه ریزی کرده بود، گفت: خوشبختانه تاثیر این برنامه‌ها را عملا دیدیم و شاهد حضور و افزایش مسافران نوروزی در مجموعه تفرجگاه‌ها، ابنیه‌ها و موزه‌های تاریخی در همه شهر‌های استان بودیم.

جلیل جباری افزود: از بدو شروع مسافرت نوروزی تا کنون بالغ بر ۱۱۲ هزار نفر از تفرجگاه‌ها، موزه و ابنیه‌های تاریخی استان بازدید کرده اند و ۱۶۸ هزار نفر در اماکن اقامتی، هتل‌ها و مهمان پذیر‌های تحت پوشش میراث فرهنگی اسکان پیدا کرده اند و افزایش ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

جباری اظهارداشت: بالغ بر ۶۲۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان بازدید کرده اند.

جباری بابیان اینکه به اهداف و برنامه‌هایی که برای نوروز ۹۷ برنامه ریزی کرده بودیم دست یافتیم، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود روند افزایشی از حضور مسافرین تا پایان دور دوم تعطیلات نوروزی وجود داشته باشد.

وی بااشاره به اینکه مراسم نوروزگاه، رالی خانوادگی برای مسافران، راه اندازی اتوبوس گردشگری، جشنواره خرید از مهمترین برنامه‌های اجرایی در سطح استان همراه با اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده بوده، گفت: امسال شاهد حضور و استبال نوروزی بودیم ودر مجموع عملکرد نوروز ۹۷ مثبت و خوبی ارزیابی شده و امیداست روند همکاری، تعامل و هم افزایی کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها در توسعه گردشگری که کمک کردند، همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ن.م

افزایش مسافرت های نوروزی در آذربایجان غربی

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.