معاون وزیر دفاع سوریه: آمریکا در تلاش برای تسلط بر میدان‌های نفتی سوریه است

«محمود الشوا»، معاون وزیر دفاع سوریه، در کنفرانس امنیت مسکو اظهار کرد آمریکا به دنبال تسلط بر میدان‌های نفتی سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «محمود الشوا»، معاون وزیر دفاع سوریه روز چهارشنبه در کنفرانس امنیت مسکو اظهار کرد آمریکا در تلاش است میدان های نفتی این کشور را تحت تسلط خود درآورد.

وی در اظهاراتش در این کنفرانس گفت: «آمریکا با طرح بهانه های مختلف برای توجیه حضور غیرقانونی پایگاه ها و نیروهای نظامی این کشور در خاک سوریه قصد دارد میدان های نفتی کشور را تحت کنترل و تسلط خود قرار دهد و سوریه را تجزیه کند.»

معاون وزیر دفاع سوریه با اعلام اینکه سال گذشته میلادی سال پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه و هم پیمانانش بود گفت: گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۵ میلادی بر نیمی از خاک سوریه تسلط داشت، اما اکنون حضور این گروه تروریستی در سوریه به چند منطقه کوچک محدود شده و تنها چهار درصد از خاک سوریه در اشغال داعشی‌هاست که این مناطق نیز در محاصره کامل ارتش سوریه است.

محمود الشوا در ادامه اظهار کرد آمریکا در طول دوره حضورش در سوریه قوانین بشردوستانه را نقض کرده است. وی همچنین تاکید کرد در حالی که ایران و روسیه با همکاری یکدیگر سعی دارند به جنگ سوریه پایان دهند، آمریکا در حال گسترش حضور نظامی خود در مناطق شمالی این کشور است.

معاون وزیر دفاع سوریه در پایان گفت: «این اقدام یک تجاوز آمریکایی-صهیونیستی آشکار است که قوانین بشردوستانه را با هدف حمایت از گروه های تروریستی نقض می کند.»

ائتلاف آمریکایی متشکل از 70 عضو است که بدون اجازه دولت رسمی سوریه در خاک این کشور حضور دارد.

انتهای پیام/

تلاش آمریکا برای تسلط بر میدان‌های نفتی سوریه

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار