شعار امسال از شعار‌های جامع اقتصادی است

استاندار یزد گفت:با مبارزه قاچاق و خرید کالا‌های ایرانی می‌توانیم شاهد حفظ اشتغال در کشور باشیم.

شعار امسال از شعار‌های جامع اقتصادی استاستانداریزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی به یک سیاست دقیق اقتصادی نیاز دارد گفت:شعار امسال یک شعار بسیار جامع است که اقتصاد مقاومتی، رونق، استقلال و بسیاری از ارزش‌های دیگر را در حوزه اقتصاد در بر می‌گیرد ضمن اینکه خرید کالای ایرانی، تقاضا را افزایش می‌دهد که این امر جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و تقویت ارزش پول ملی و رونق اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

زمانی قمی ادامه داد: در صنعت لوازم خانگی که امروز در کشور ما برای ۱۰۰ هزار نفر در آن اشتغالزایی شده است، حجم گردش مالی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است که فقط ۴۰ درصد آن داخلی است و این شرایط سبب شده تا برخی برند‌های لوازم خانگی که روزی افتخار کشور ما بودند، با آسیب‌های جدی مواجه شوند در حالی که با مبارزه قاچاق در این زمینه و خرید کالا‌های ایرانی می‌توانیم شاهد حفظ اشتغال در کشور باشیم.

زمانی قمی افزود: افزایش کیفیت کالا‌های ایرانی و توجه به حقوق مشتریان از الزامات تحقق شعار امسال است.

وی تاکید کرد: تحقق شعار امسال، شروط و الزاماتی دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش کیفیت کالا‌های ایرانی، توجه ویژه به حقوق مشتریان و متقاضیان همچنین طراحی خدمات پس از فروش است.

استاندار تصریح کرد: لازم است از مدل‌های روزآمد و کارآمد دنیا استفاده کنیم تا شرایطی در کشور فراهم شود که گرایش به استفاده از کالا‌های داخلی در مردم ایجاد شود.

وی بیان کرد: بنر و سخنرانی به تنهایی در این زمینه کفایت نمی‌کند ضمن اینکه وام‌های ارزان‌قیمت به صنایع نیز کارگشا نیست و با این راه‌حل‌ها به تحقق شعار امسال دست نخواهیم یافت بلکه باید برخی از تجربه‌های مشابه در دنیا را بررسی کنیم.

زمانی قمی اظهار داشت: مفهوم حمایت از کالای ایرانی یک سیاست دقیق اقتصادی نیاز دارد و باید از سیاست‌های دقیق پولی و مالی از جمله کاهش تورم استفاده کنیم.

وی از رسانه‌ها، نخبگان، دانشگاهیان، احزاب و گروه‌ها خواست تا نقطه نظرات خود را در زمینه الزامات گرایش به خرید کالا‌های ایرانی ارائه دهند.

زمانی قمی تاکید کرد: یزد کار خود را در زمینه تحقق شعار امسال با قوت و قدرت آغاز خواهد کرد و همه تلاش خود را برای حمایت از کالا‌های ایرانی به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ ی

رونق اقتصادی با حمایت از کالا‌های ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار