معاون کمیته امداد استان سمنان خبر داد;

رشد مشارکت مردم استان سمنان در پرداخت زکات

معاون کمیته امداد استان سمنان از رشد ۵ درصدی مشارکت مردم این استان در پرداخت زکات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد قوسی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه رسیدگی به فقرا و نیازمندان از رویکردهای مهم دولت است گفت : میزان کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در سال 96 نسبت به سال 95 بالغ‌بر 5 درصد رشد داشته است.

وی افزود : پرداخت زکات و مشارکت مردم در این امر نقش ویژه‌ای در ارائه خدمات حمایتی کمیته امداد از مددجویان و نیازمندان استان را ایفا می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه سال 95 مجموع مشارکت‌های مردمی در پرداخت زکات بالغ‌بر 8 میلیارد و 900 میلیون تومان بود افزود: امسال این رقم به 9 میلیارد و 150 میلیون تومان رسیده است که این امر حاکی از افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات و کمک به نیازمندان است.

وی ابراز داشت: پرداخت کمک‌هزینه به مددجویان استان سمنان برای هزینه درمان، تأمین مخارج عروسی و جهیزیه عروس، تأمین مسکن و مخارج تحصیل افراد بی‌بضاعت از دیگر سرفصل‌های کمک‌رسانی از محل جمع‌آوری زکات است.

قوسی میزان زکات واجب پرداخت‌شده از سوی مردم استان سمنان را 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تمامی این مبالغ در راه کمک به نیازمند و پروژه‌های عامل المنفعه در استان سمنان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری زکات‌های مردمی در سال گذشته 140 درصد از تعهدات این نهاد مردمی را در این بخش محقق کرده است گفت : از مجموع زکات‌های مردمی در سال 96 بالغ‌بر 7 میلیارد و 900 میلیون تومان زکات مستحبی،550 میلیون تومان زکات فطریه عام و سادات بوده است.

انتهای پیام / ه

افزایش مشارکت مردم استان سمنان در پرداخت زکات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.