سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری لرستان مطرح کرد؛

بازدید از قلعه فلک الافلاک ۴۵ درصد افزایش داشته است

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری لرستان گفت:نوروز امسال کاهش ۲۹ درصدی تلفات جاده‌ای را در استان شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری لرستان بیان کرد: امسال شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی در استان بودیم و این امر با یک کار گروهی تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در ماه‌های آینده و در سفر‌های تابستانی شاهد ورود گردشگران به استان خواهیم بود و باید از اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری لرستان از تکمیل هتل‌های نیمه کاره استان طی امسال و سال آتی خبر داد و عنوان کرد: از مهم‌ترین نقاط ضعف ما عدم وجود هتل‌های ۵ ستاره در استان بود و هتل‌های ما امسال جای خالی نداشتند.

آریایی اظهار داشت: برخی از مناطق گردشگری طبیعی توان پذیرش این مقدار گردشگر را نداشت و باید زیرساخت‌های لازم تهیه شود و شاهد کم بودن پارکینگ‌های عمومی بودیم.

این مسوول بیان کرد: امنیت امسال بسیار خوب بود و یکی از بارزترین نقاط امنیت را باید وجود چادر‌های گروهی در کنار جاده‌ها دانست و این موضوع را از نقاط قوت در لرستان برشمرد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: نوروز امسال کاهش ۲۹ درصدی تلفات جاده‌ای را در استان شاهد بودیم که این مهم، بسیار تأثیرگذار است.

آریایی گفت: باید زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری را در استان ایجاد کنیم، که بر این اساس امسال ۱۴ نوروزگاه در استان ایجاددر حالی که سال گذشته چهار نوروزگاه داشتیم.

وی در ادامه با اشاره اینکه سال گذشته در ایام نوروز ۵۲۶ هزار نفر شب اقامت در استان داشته‌ایم، افزود: امسال ۷۱۴ هزار نفر اقامت گردشگران داخلی را در لرستان داشتیم که آمار‌ها افزایش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

آریایی بیان کرد: سال گذشته در ایام نوروز ۱۲۴ هزار بلیط قلعه فلک الافلاک فروخته شد که امسال ۱۸۰ هزار بلیط فروخته شده و ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفن: امسال ۱۷۸ تصادف برون‌شهری را در استان داشتیم که ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/د

تلفات تصادفات نوروزی در لرستان ۲۹ درصد کاهش یافت

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.