بارش بیش از ۴۶ میلی متر باران در خرم آباد

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارش باران در خرم آباد به میلی ۶/۴۶ متر رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛محمدناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت:سامانه بارشی که از روز گذشته در استان لرستان فعالیت خود را آغاز کرده تا ظهر روز یکشنبه اداه دارد و تاکنون میانگین نطقه‌ای بارش آن در مراکز شهرستان‌های استان لرستان ۱۲ میلی متر گزارش شده که بیشترین بارش‌ها با ۴۶ میلی متر مربوط به خرم آباد و کمترین میزان با ۲ میلی متر مربوط به کوهدشت و الشتر است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود، فعالیت این سامانه بارشی طی ساعات آینده از سمت جنوب خرم آباد و پلدختر مجدد آغاز می‌شود و تا ظهر روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان همچنین گفت: از روز سه شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود و تا صبح روز جمعه تداوم دارد که این سامانه بارشی نیز بارش‌ها خوبی در پی خواهد داشت.

هاشمی همچنین اظهار کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد میزان بارندگی در ماه‌های فرودین و اردبیشهت در حد نورمال است، اما در مجموع مقایسه میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری (مهر ماه ۹۶ تا پایان شهریور ۹۷) بین ۳۰ تا ۴۰ درصد در مقایسه با وضعیت نورمال کاهش دارد.

 

انتهای پیام/پ

 

بارش باران در لرستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.