ذخیره خون استان اصفهان از حد عادی پایین تر رفت/ دعوت مردم به اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان در حد ۴ روز است و این وضعیت مناسبی نیست و از شهروندان همکاری بیشتر در اهدای خون را خواستاریم.

مجید زینلی درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حد عادی ذخیرۀ خون را دست کم ۶ روز اعلام و خاطر نشان کردک ، گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان 2 روز کمتراز حالت عادی است و این وضعیت ایده‌آلی نیست وتقاضا می کنم شهروندان همکاری بیشتری در اهدای خون داشته باشند.

وی اظهارکرد: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان روز سیزدهم بیش از 3 هزار و 250نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده اند و از این تعداد ۲۶۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۹۸ درصد اهداکنندگان آقایان بودند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از آمار موجود، ۶۲ درصد اهدای خون در سطح استان اهداکنندگان مستمر بودند که دست کم سالی دوبار به صورت مستمر به اهدای خون اقدام می کنند.

زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با تاکید بر اینکه خون، یک بافت زنده است و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی به صورت روزانه است، افزود: از اهداکنندگان تقاضا داریم که به صورت تدریجی و مستمر به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی با تصریح اینکه وضعیت اهدای خون در اوضاع ایده‌الی قرار ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش‌ترین نیاز برای اهدای خون در گروه‌های خونی O مثبت، O منفی، A مثبت و B منفی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه باورهای غلطی در جامعه و فرهنگ ما وجود دارد که بانوان را از نظر اهدای خون ضعیف می‌دانند، افزود: برای خون‌گیری در گروه بانوان در ابتدا تست هموگلوبین از آنها انجام می شود و اگر وضعیت در شرایط عادی بود اهدای خون انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت اهدای خون دراصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.