رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماری‌های التور و هپاتیت A از بیماری‌های بومی خوزستان هستند و با شروع فصل گرما بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا شیوع بیشتری می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر شکرالله سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون 10 تا 12 مورد بیماری هپاتیت A در این استان مشاهده شده که غیر عادی نیست و این بیماران به صورت سرپایی درمان شدند و نیاز به بستری پیدا نکردند.

وی افزود: پیک بیماری التور در استان در 2 نوبت در اوایل بهار و در شهریور ماه آغاز می شود و در چند سال اخیر مواردی از بیماری التور در استان گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال موضوع خشکسالی و کم آبی مطرح است دانشگاه تلاش می کند با اطلاع رسانی مناسب و با کمک مردم، از ابتلا پیشگیری شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به استفاده از آب سالم گفت: مردم آب و غذای سالم مصرف کنند به صورتی که در خارج از منزل به هیچ وجه از آب رودخانه و مخازن استفاده نشود و فقط آب بسته بندی یا آب های همراه از منزل مورد مصرف قرار گیرد.

وی افزود: مردم از دست فروشان غذا تهیه نکنند و از فست فود ها تا حد امکان کمتر استفاده کنند وسالاد و سبزیجات به هیچ وجه در خارج از منزل مصرف نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آموزش به مردم و نشست با سازمان های متولی از جمله آب و فاضلاب و شهرداری ها در زمینه انجام اقدامات موثر از جمله آهک پاشی جوی های روباز موثر است.

انتهای پیام/م

بررسی وضعیت هپاتیت A در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.