اختصاص 72 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن اردبیل

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل از اختصاص 72 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن اردبیل در روزهای آخر سال 96 خبر داد.

فرزاد قلندری، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: 72 میلیارد تومان در آخرین روزهای سال 96 برای پروژه راه آهن در آخرین روزهای سال 1396 اختصاص و جمع تخصیص اعتبار سال 96 به این طرح به مبلغ 122 میلیارد تومان افزایش یافت.

مشاور استاندار اردبیل افزود: در جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در چند روز گذشته بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه راه آهن و تامین اعتبار مورد نیاز و برنامه ریزی برای اتمام آن در سال 1399 توافق شده است.

قلندری با اشاره به اینکه مبلغ 30 میلیارد تومان برای پروژه های راهسازی، فاضلاب و پروژه های آب منطقه ای در آخرین روزهای سال ۹۶ اختصاص یافت، افزود: علاوه بر آن مبلغ 14 میلیارد تومان از محل درآمد ارزش افزوده ملی به شهرداری های استان پس از پیگیری و دیدار با رییس کل امور مالیاتی کشور تخصیص یافته است.

وی پرداخت مبلغ 245 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به طرح های بخش صنعت، کشاورزی و... را در استان یاد آور شد و گفت: معرفی طرح های تولیدی از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به صورت هدفمند برای ایجاد اشتغال در حوزه روستایی به بانک های عامل در مرحله اول به مبلغ 55 میلیارد تومان و اشتغال زایی 952 نفر در سال ۹۶ از جمله مطالب مطروحه نشست مذکور بود.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل با اشاره به برنامه ریزی و هماهنگی برای ایجاد 2 هزار شغل در سال جاری گفت: در سال 1397 با برش شهرستانی و تعیین سهم دستگاه های اجرایی استان با تاکید بر سرمایه گذاری بخش خصوصی و راه اندازی سامانه اشتغال در استان قول هایی که برای اشتغال داده شده، عملی می شود.

قلندری از تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاران در استان و تسهیل امور سرمایه گذاری خبر داد و تصریح کرد: تسهیل در اخذ مجوز و واگذاری اراضی جهت سرمایه گذاران در حوزه های مختلف می تواند مسیر را برای حضور سرمایه گذاران هموار کند.

وی برنامه ریزی برای انجام سفر رییس جمهور در سال ۹۷ را از دیگر موارد این نشست بر شمرد و اظهار داشت: حضور رییس جمهور، وزرا و معاونان رئیس جمهور و سایر مسوولان کشوری در استان مغتنم است باید نهایت استفاده را با برنامه ریزی لازم و مشارکت همگانی از این فرصت داشته باشیم.

مشاور استاندار اردبیل پیگیری و برنامه ریزی برای تصویب منطقه آزاد تجاری، صنعتی در استان را یکی از اهداف توسعه بر شمرد و افزود: در جلسه تاکید گردید ان شاالله مسئولان و نمایندگان استان تمام توان خود را در راستای تصویب منطقه آزاد تجاری بکار گیرند تا افق بهتری برای استان ترسیم شود.

قلندری با اشاره به اینکه جهت ارتقای شاخص استان در حوزه اجتماعی برنامه هایی در دست اجراست، گفت: با ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی و برنامه ریزی دستگاه ها در این حوزه ها قطعا سایر شاخص ها ارتقا می یابد.

وی همچنین افزایش تردد مسافران در ایام نوروز را یادآور شد و اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال با افزایش بیش از 40 درصدی فروش بلیط موزه ها و اماکن تاریخی و... مواجه بودیم که افزایش چشم گیر حضور گردشگران در نوروز سال 97 را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل گفت: به منظور نظم و پیشرفت اساسی در برنامه های توسعه ای دستگاه های اجرایی، این دستگاه ها باید برنامه های خود را تا افق ۱۴۰۰ تدوین کنند.

انتهای پیام/ح

برنامه ریزی برای انجام سفر رئیس جمهور به اردبیل در سال 97

برچسب ها: اعتبار ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.