موافقت نکردن انگلیس با صدور ویزا برای برادرزاده اسکریپال

سخنگوی سفارت روسیه در لندن علت اصلی رد درخواست صدور ویزا برای برادرزاده جاسوس روس در انگلیس را «انگیزه‌های سیاسی» این کشور عنوان کرد.

واکنش سفارت روسیه به موافقت نکردن انگلیس با صدور ویزا برای برادرزاده اسکریپالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی سفارت روسیه در لندن روز شنبه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد: ویزا ندادن به ویکتوریا اسکریپال، برادرزاده جاسوس روس در انگلیس، نشانی از انگیزه‌های سیاسی این کشور در این باره است و سوالات بسیاری را برای همگان مطرح کرده.

روز جمعه بی سی سی به نقل از یک منبع دولتی انگلیس خبر داد که سفارت این کشور در روسیه از صدور ویزا برای ویکتوریا اسکریپال خودداری کرده است. ویکتوریا اسکریپال درصدد بود برای ملاقات با یولیا، دختر جاسوس روس به انگلیس سفر کند.

سخنگوی سفارت روسیه در ادامه به اسپوتنیک گفت: همانطور که پیشتر گفته شد تصمیم مقامات انگلیسی برای خودداری از صدور ویزا برای ویکتوریا اسکریپال از انگیزه‌های سیاسی نشات گرفته است و سوالات بسیاری درباره دلایل لندن برای اتخاذ چنین تصمیمی را مطرح کرده است. سوالات از انگلیس در این باره روبه افزایش است.

بعدازظهر روز شنبه سفارت روسیه پیامی از سوی دفتر امور خارجه انگلیس دریافت کرد که در آن گفته شده بود که ویکتوریا اسکریپال از سفارت انگلیس در مسکو تقاضای صدور ویزا کرده است.

سخنگوی سفارت انگلیس در ادامه افزود: به نظر می‌رسد این پیام دارای ماهیتی رسمی بوده و در آن پاسخی به سوالاتی که از سوی سفارت ما مطرح شده، داده نشد و اتخاذ چنین رویکردی از سوی لندن جای تاسف دارد. 

او در ادامه افزود: مسئله رد درخواست ویزای برادرزاده سرگئی اسکریپال برای سفر به انگلیس و ملاقات با عمو و عموزاده خود بسیار نامید کننده به نظر می‌رسد. سخنگوی سفارت روسیه تاکید کرد: در تماس‌های خود با ویکتوریا اسکریپال مشخص شد او بسیار مایل بود در چنین شرایط سختی در کنار عمو و عموزاده خود باشد.

طی هفته‌های اخیر و به دنبال مسئله مسمومیت اسکریپال و دخترش در شهر سالزبری انگلیس، روابط میان لندن و مسکو دچار تنش شده است.

به گفته کارشناسان انگلیسی جاسوس روسی با گاز عامل عصب A234  مسموم شده است. مقامات انگلیسی این گاز را از گروه گازهای «نوویچوک» می‌دانند که به ادعای آنها در اتحاد جماهیر شوروی تولید شده است.

در پی این حادثه ترزا می، نخست وزیر انگلیس روسیه را به دست داشتن در مسمومیت اسکریپال و دخترش متهم کرد و دستور اخراج 23 دیپلمات روسیه را از انگلیس صادر کرد. مقامات روسیه نیز در واکنش به این اقدام لندن اتهامات وارده از سوی انگلیس را به شدت رد کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار