۲۵۰ هزار نهال در استان بوشهر تولید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: پارسال ۲۵۰ هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی در این استان تولید شد.

۲۵۰ هزار نهال در استان بوشهر تولید شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری گفت: بخشی از این نهال‌ها در سطح یکهزار و ۹۶ هکتار اراضی این استان کاشته شد و بخشی دیگر به منظور ترویج فرهنگ منابع طبیعی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات مدیریت روان آب در سطحی معادل ۸۷۱ هکتار از مراتع و در زمین‌های بیابانی نیز با احداث هلالی‌های آبگیر انجام شده است.

مهاجری ادامه داد: احداث هلالی‌های آبگیر بر مهار سیلاب، نفوذ آب در محل ورود نزولات به زمین و به سفره‌های زیرزمینی و در کنترل فرسایش تاثیر بسزایی دارد.

وی یادآور شد: همچنین با احداث ۷۳۲ مورد بند خاکی کوچک در آبراه‌های موجود در مراتع ضمن ذخیره نزولات افزایش پوشش گیاهی سطح مراتع را نیز به دنبال داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر گفت: مراقبت و نگهداری از نهالکاری‌های سنواتی در سطح ۲ هزار و ۲۶۷ هکتار درعرصه‌های جنگلی و بیابانی از جمله دیگر اقدام‌های انجام شده این اداره کل در سال گذشته است.

وی یادآور شد:همچنین اجرای مدیریت پایدار مراتع در سطح تقریبی ۴۰۰ هزار هکتار از جمله دیگر کار‌های شاخص این بخش است.

مهاجری گفت: برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز دامداران سال گذشته ۲۴ مخزن ۱۰ مترمکعبی در سطح مراتع استان بوشهر خریداری و نصب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: قرق مراتع و جمع آوری بذر در سطح ۱۱ هزار هکتار از مراتع استان از جمله دیگر اقدام‌های انجام شده در این بخش است.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح‌های سال گذشته در بخش جنگل، مرتع و بیابان ۱۱۶ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/م

پارسال 250 هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی  تولید شد

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.