صفاری‌نطنزی در نطق میان دستور مطرح کرد؛

تاکید بر ایجاد ظرفیت لازم در پیام‌رسان‌های داخلی

نماینده مردم نطنز گفت: باید در پیام‌رسان‌های داخلی ظرفیت‌های لازم را ایجاد کرده و در مسئله امنیت آنها به مردم اطمینان خاطر بدهیم.

دستگاه دیپلماسی باید فضای بین المللی را به گونه‌ای پیش ببرد که هزینه نقض آمریکا برای برجام بالا برودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی صفاری‌نطنزی نماینده مردم نطنز و قمصر در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس امروز(سه‌شنبه 21 فروردین ماه) اظهار کرد: جامعه ما در سطح ملی و بین المللی با چالش‌های زیادی روبه‌روست که لازم است مسئولان پیش بینی و آماده لازم را برای این مسائل داشته باشند.

وی افزود: مبحث فیلترینگ تلگرام این روزها در مجلس و جامعه به صورت گسترده‌ای مطرح شده و تصمیم نظام این است که از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده شود.

نماینده مردم نطنز و قمصر بیان کرد: باید در پیام‌رسان‌های داخلی ظرفیت‌های لازم را ایجاد کرده و در مسئله امنیت آنها به مردم اطمینان خاطر بدهیم.

وی با اشاره به التهاب بازار ارز و نشست مجلس در این زمینه بیان کرد: این مسئله از نگرانی های عمیق مردم است، صرف نظر از محاسبات انجام گرفته در تراز ارزی کشور و تراز مثبت ارزی کشور، نوسانات ناامید کننده ارز حتما از طریق دشمنان کشور دامن زده می شود که عامل نگرانی مردم است.

صفاری‌نطنزی تأکید کرد:‌ با ادامه بی‌ثباتی بازار ارز ممکن است برخی از مردم دست به رفتارهای غیراقتصادی بزنند که عوارض آن می‌تواند کل سیستم اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

نماینده مردم نطنز و قمصر اذعان کرد: با روی کار آمدن دونالد ترامپ قرارداد برجام هر روز مورد هجمه قرار می‌گیرد و ترکیبی از افراد و مقاماتی که در حاکمیت آمریکا قرار گرفته‌اند و با جمهوری اسلامی دشمنی آشکار دارند آینده این معاهده را در هاله‌ای ابهام فرو برده‌اند.

وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک بر اساس اظهارات رئیس جمهور آمریکا این کشور از برجام خارج خواهد شد و دولت و دستگاه سیاست خارجی باید آمادگی لازم برای مقابله با این حرکت را داشته باشد.

صفاری‌نطنزی تأکید کرد: این امر نیازمند پیش بینی و آماده سازی فضای لازم در جامعه و در سطح بین المللی است و دستگاه دیپلماسی کشور باید رایزنی‌های لازم را با کشورهایی که متعهد به برجام هستند انجام دهد اما تحرک لازم از سوی دستگاه دیپلماسی در این زمینه دیده نمی‌شود.

نماینده مردم نطنز و قمصر یادآور شد:‌ فضای بین المللی باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که هزینه نقض عهد برجام برای آمریکا بالا برود.

وی ادامه داد: بحران آب یکی از نگرانی‌های جدی مردم است و میزان بارندگی در فلات مرکزی ایران به شدت کاهش یافته است لذا وزارت نیرو باید طرح ضربتی را در این زمینه به کار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار