فلاحت‌پیشه در صحن علنی مجلس:

قاچاقچیان یقه سفید بیشترین سود را از نوسانات نرخ ارز بردند

نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو گفت: قاچاقچیان یقه سفید و دلالان صاحب رانت دولتی بیشترین سود را از این نوسانات نرخ ارز بردند.

قاچاقچیان یقه سفید بیشترین سود را از نوسانات نرخ ارز بردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در جریان بررسی نوسانات نرخ ارز با حضور مسئولان اقتصادی کشور در صحن علنی امروز (سه شنبه ۲۱ فروردین) با بیان اینکه مشکلات اقتصادی به وجود آمده حتی تیم اقتصادی دولت را نیز له کرده است، گفت: سال گذشته در کمیسیون تلفیق بودجه بحث ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطرح شد و دولت قصد داشت گرانی را به دوش مردم بیاندازد که مجلس از این بحث جلوگیری کرد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس با اشاره به اینکه دولت قانون مجلس را نیز دور زده است، افزود: شغلی را به کشور وارد کردند و سعی کردند گرانی را به دوش مردم تحمیل کنند که در نتیجه آن بخشی از دولتمردان در این خصوص به نتیجه رسیده‌اند و بخش دیگر یعنی قاچاقچیان یقه سفید و دلالان صاحب رانت دولتی بیشترین سود را از این نوسانات نرخ ارز بردند.

وی تاکید کرد: متاسفانه اولین خیانت صورت گرفته به شعار سال جاری بود؛ در این شرایط صنعتگران چگونه می‌توانند با نمونه خارجی رقابت کنند چرا برخی می‌گویند یک صدا خارج شود دولت باید به قانون بودجه خود متوسل شده و بعد به وظایف خود عمل کند تا چه زمانی در خصوص مشکلات اقتصادی به دنبال آن هستیم که صحبت از دشمن کنیم.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصادی نالایقی مدیریت و رانت‌های اقتصادی وجود دارد، گفت: مجلس باید تحقیق و تفحص کند تا متوجه شود در فشار مالی تحمیل شده به مردم چه کسانی صاحب سود و سرمایه شده و چه کسانی به دولت وصل بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بنده سال گذشته تحقیق و تفحص از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات وصول نشده بانک‌ها را در کمیسیون اقتصادی مطرح کردم، افزود: اجازه ندادند این تحقیق و تفحص انجام شود، با این مشکلی که در نرخ ارز به وجود آمد، متاسفانه چه خیانت‌هایی که به زلزله زدگان صورت نگرفت!

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
باید برخورد جدی با قاچاقچیان صورت گیرد