محسن ثانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور افراد جنگ طلب در کاخ سفید، وضعیت سوریه را بحرانی‌تر از قبل می‌کند

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی گفت: با توجه به حضور افراد جنگ طلب در کاخ سفید، باید منتظر وضعیت بحرانی‌تری نسبت به شرایط فعلی در سوریه باشیم.

محمدرضا محسن ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اوج گیری اختلافات مسکو و واشنگتن در سوریه، اظهار کرد: مدتی است که سناریو‌های اختلافات روسیه و آمریکا آغاز شده و شاهد افزایش این اختلافات و رسیدن آن به شورای امنیت هستیم و این احتمال وجود دارد که این تنش‌ها به سمت و سویی حرکت کند که دنیا در یک وضعیت غیرمعقول قرار بگیرد و منطقه را دچار بحران جدی کند.

وی با بیان اینکه سناریو‌های طراحی شده از طرف آمریکا به خاطر این است که بتواند سوریه را از بین ببرد، تصریح کرد: با توجه به حضور افراد جنگ طلب در کاخ سفید، باید منتظر وضعیت بحرانی‌تری نسبت به شرایط فعلی در سوریه باشیم.

محسن ثانی همچنین با اشاره به اخراج دیپلمات‌های روسی از طرف ایالات متحده، بیان کرد: دیپلماسی غیرمتعارفی در آمریکا در حال رقم خوردن است و تا به حال در هیچ کجای دنیا این گونه سران یک مملکت با اقدامات نامتعارف قوانین دیپلماسی و عرفی را نادیده نگرفته‌اند و احتمال اینکه این وقایع به سمتی یک تقابل جدی در سطح منطقه بین طرفداران سوریه و مخالفان آن برود، وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه اتفاقات سوریه به گونه‌ای نیست که احتمال مشاهده یک عراق یا لیبی دیگر در منطقه باشیم، افزود: اگرچه وقایع بغداد و طرابلس درسی بود برای همه کارگردانان عرصه‌های مختلفی نظامی و سیاسی، اما به نظر می‌رسد که این بار قضیه سوریه با جا‌های دیگر فرق دارد و این تقابل بسیار جدی‌تر و وخیم‌تر در سطح منطقه انجام گیرد.

محسن ثانی به نقش رژیم صهیونیستی در به هم خوردن امنیت سوریه اشاره کرد و افزود: مدتی است که رژیم اشغالگر قدس به دنبال ایجاد یک مقر در سوریه برای حفظ حیات خود است و احساس می‌کند که باید دمشق به طور کامل منفعل و حکومت بشار اسد متلاشی شود تا خیالش از جانب ایران که هدف اصلی آنها است، راحت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که مسکو و کاخ سفید از مواضع خود در قبال سوریه کوتاه نمی‌آیند این احتمال وجود دارد که اختلافات بین دو کشور در مسیری قرار بگیرد که نه تنها منطقه بلکه جامعه بین الملل در یک شرایط بحرانی قرار بگیرد که آثار آن در منطقه بیشتر از جا‌های دیگر نمود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار