آیت الله نوری همدانی عنوان کرد؛

مردم باید دشمن راشناخته و در برابر آن مقاوم باشند

آیت الله نوری همدانی گفت: باید برای مردم تبیین کنیم که دشمن را شناخته و در برابر آن‌ها مقاوم باشند، براین اساس باید چند سنگر را در نظر گرفته و در این مسیر حرکت کنیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: از اول دنیا تاکنون رخدادی همچون رخداد مبعث به‌وجود نیامده و کتابی مانند قرآن نیز نازل نشده است و این دو مزیت، یعنی به رسالت رسیدن نبی مکرم اسلام(ص) و نزول قرآن مزیت بسیار بزرگی است.

مرجع تقلید شیعیان تفسیر المیزان را به لحاظ جامعیت بسیار بی‌نظیر خواند و افزود: در جلد نخست این کتاب تفسیر، در رابطه با تحدی سخن گفته‌شده و در این رابطه به کسی که قرآن به او نازل‌ شده آمده است شخصی که یتیم، فقیر، چوپان و اجیر بوده و هیچ معلمی نداشته کتابی مانند قرآن بر او نازل‌شده و این حاکی از عظمت این کتاب و شخص پیامبر اکرم(ص) است.

آیت‌الله نوری‌همدانی یکی از اخبارات غیبی قرآن را حفظ آن در طول تاریخ بیان و بیان کرد: عالی‌ترین معجزه رسول گرامی اسلام(ص) قرآن مجید است، هرچه بیشتر با این کتاب آسمانی آشنا شویم، بیشتر می‌توانیم در تبلیغ معارف دینی اسلام گام برداریم.

وی با بیان اینکه در سه جای قرآن کریم واژه "تحدی" به‌منظور اثبات پیامبری رسول گرامی اسلام(ص) صحبت شده است،عنوان کرد: آیه 88 سوره اسراء تحدی به این شکل است که‌ ای پیامبر به مردم بگو اگر انس و جن با یکدیگر جمع شوند نمی‌توانند کتابی را همچون قرآن به‌وجود آورند همچنین در سوره هود خطاب به منکران آمده اگر کسی شک و تردید دارد یک سوره همانند سوره‌های قرآن را بیاورد.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در مورد علم‌آموزی گفت: بر اساس این روایت، هر چه سواد انسان در دنیای امروز بیشتر باشد، به همان نسبت جوایز و خلعت‌هایی که به آدمی داده می‌شود عالی‌تر و بهتر خواهد بود و به نحو احسن می‌توان حقانیت اسلام را به جهانیان ثابت کرد.

استاد برجسته سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم با اشاره به آیاتی از سوره فتح ابراز کرد: باید نقشه‌های کفار را بشناسیم تا در برابر نقشه‌های آن‌ها بصیر و مقاوم باشیم تا بتوانیم نقشه‌های کفار را نقش بر آب کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در آیات قرآن کفار، منافقین و صهیونیست‌ها سه جبهه در برابر مسلمانان ذکرشده است، تصریح کرد: خداوند برای انسان یکدل قرار داده و نمی‌تواند گرایش به دو چیز داشته باشد، تنها انسان منافق است که دارای دو دل بوده و در دلش گرایشات مختلف دارد.

وی بیان کرد: باید برای مردم تبیین کنیم که دشمن را شناخته و در برابر آن‌ها مقاوم باشند، براین اساس باید چند سنگر را در نظر گرفته و در این مسیر حرکت کنیم، معنویت و ایمان نخستین رکن اسلام و ایمان است، آنچه بر ایمان مردم افزوده و معنویت آنان را بیشتر می‌کند ایمان است.

مرجع تقلید شیعیان دومین سنگر را دانش و علم‌آموزی بیان و افزود: سومین سنگر در قدم برداشتن در راه اسلام استقامت در برابر دشمنان است، باید از خداوند استقامت و ثبات قدم درراه او درخواست کرد تا بتوان بر دشمن فائق آمد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه بدون جهاد نمی‌توان ارزش‌ها را به دست آورد،یادآورشد: سنگر ایمان و معنویت، علم، استقامت و سنگر وحدت و اتحاد سنگرهایی مهمی هستند که باید مدنظر مسلمانان قرار گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حمله روز گذشته سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلستان به سوریه، ضمن محکومیت شدید آن گفت: این سه کشور از ابتدا در مقابل اسلام بودند و از انقلاب اسلامی رنج‌برده و با اسلام دشمن هستند، کشورهای سوریه، لبنان، عراق و مسلمانان متحد و ایران یک جبهه بوده، و جبهه دیگر آمریکا، عربستان‌، فرانسه و انگلستان هستند که در مقابل سوریه ایستادند، مقاومت ما در برابر این کشورها بسیار تأثیرگذار است بنابراین یکی از سنگرهای مهم در برابر دشمنان استقامت و حفظ وحدت در برابر آنان است.

 آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه سیاست، فرهنگ و اجتماع مردم در سایه تشکیل حکومت است، ابراز کرد: ولایت‌فقیه در سایه تشکیل حکومت اسلامی به وجود آمده که در زمان غیبت امام عصر(عج) به هدایت مردم می‌پردازد.

وی سنگر جهاد را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: جهاد از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و باید این سنگر را تقویت کرده و طوری قوی شویم که دشمن جرأت حمله به ما را نداشته باشد، البته کشور ما قوی است چراکه اگر قوی نبودیم دشمن قبل از هر کشوری به ایران حمله می‌کرد.

انتهای پیام/ح

محکومیت شدید حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه از سوی آیت‌الله نوری‌همدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
خدا رو شکر که دشمن رو دقیقا شناخته ایم !!!
آخرین اخبار