معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان:

جذب۹۶ درصدی بی‌سوادان اصفهانی در سال ۹۶

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس آمار ۹۶ درصد بی‌سوادان اصفهانی در سال گذشته جذب نهضت سوادآموزی شدند.

بهمن امیدقائمی به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به فعالیت نهضت سوادآموزی در سال گذشته اظهار داشت: استان اصفهان جزو 5 استان باسواد کشور است و به همین دلیل تعداد بی‌سوادان کمتری دارد.

وی افزود: هر ساله از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش به  استان‌ها، شماری از بی‌سوادان با میانگین سنی 10 تا 49 ساله اعلام می‌شود. 

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان  با بیان اینکه در این راستا سال گذشته حدود 8 هزار نفر بی‌سواد با میانگین سنی 10 تا 49 سال به استان اعلام شد، خاطر نشان کرد : نهضت سوادآموزی استان اصفهان توانست 7 هزار نفر را جذب کند که در این تعداد کودکان کار، آقایان و به ویژه خانم‌ها وجود دارند.

امیدقائمی تصریح کرد: 96 درصد بی‌سوادان اصفهانی در سال گذشته بر اساس آمار وزارت خانه ،جذب نهضت سوادآموزی شدند.

 معاون نهضت سواد آموزی با بیان اینکه آمار دقیقی از بی سوادان وجود ندارد، گفت: هر کجا بی‌سوادی وجود داشته باشد برای باسواد شدنش اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95، حدود 103 هزار نفر بی‌سواد 10 تا 49 ساله در استان وجود دارد.

امیدقائمی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار باسوادی در استان اصفهان متعلق به ناحیه یک و دو آموزش پرورش شهرستان اصفهان، اردستان، زواره، کوهپایه و جلگه است و  بیشترین آمار بی سوادی در فلاورجان، فریدون‌شهر، سمیرم و خمینی‌شهر وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار