انجام بیش از 11 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام یازده هزار و 815 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان در ایام نوروز 97 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی یحیایی رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت : این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی و خدماتی از قبیل تعمیرگاه ها ، هتل ها ، رستوران ها و واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک و کیف و کفش ، شیرینی و آجیل ، میوه و تره بار ، مواد پروتئینی و غیره استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود : در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب بیش از 95 گشت مشترک با دستگاه های ذیربط انجام شده است تعداد 614 مورد پرونده تخلف ثبت شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد : این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه و غیره به ارزش ریالی 5 میلیارد و 729 میلیون و 750 هزار ریال کشف که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد 520 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و تعداد 358 مورد تخلف شناسایی و به مراجع ذیربط معرفی شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع تعداد گزارشات مردمی که به سامانه خبری سازمان اعلام شده است ، تعداد 337 مورد مربوط به ناظران افتخاری بوده است که 65 درصد از مجموع کل شکایات را اختصاص داده است.

انتهای پیام / ه

جریمه بیش از 5 میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.