اسپوتنیک گزارش داد؛

توطئه‌ای جدید برای انجام حمله شیمیایی در سوریه

یک منبع دیپلمات روس اعلام کرد گروه‌های تروریستی قصد دارند به منظور فراهم کردن شرایط برای حمله‌ای مشترک، در مناطقی از سوریه حمله شیمیایی انجام دهند.

منبع دیپلمات: احتمال حمله شیمیایی در درعا و بعث سوریه وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روز پنجشنبه یک مقام دیپلمات نظامی روس گفت تروریست‌ها در جنوب سوریه در حال برنامه‌ریزی برای انجام چند حمله شیمیایی همزمان علیه نیروهای دولتی این کشور هستند.

این مقام دیپلمات نظامی گفت ممکن است تروریست‌ها برای آماده‌سازی شرایط به منظور حمله مشترک به خاک سوریه، در این کشور دست به انجام حمله شیمیایی بزنند. این منبع افزود تروریست‌ها قصد دارند در درعا و بعث و حومه آن‌ها حملات شیمیایی انجام دهند.

این منبع گفت گروه تروریستی جبهه النصره از حمله مشترک علیه نیروهای دولتی سوریه با طرح ادعای نقض شرایط آتش بس از جانب دمشق، حمایت کرده است.

بر اساس اظهارات این منبع، گروه‌های تروریستی قصد دارند با حمایت آمریکا در خاک سوریه، منطقه‌ای خودگردان تاسیس کنند.

این منبع گفت: «در چند هفته اخیر، تنش‌ها در جنوب سوریه تشدید شده است. علی‌رغم ادعاهای آمریکا، گروه تروریستی داعش، همراه با ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره همچنان در یرموک حضور گسترده‌ای دارد.»

در ادامه آمده است: «هدف نهایی از این عملیات، اشغالگری و ایجاد منطقه‌ای خودمختار با پشتیبانی آمریکا در درعا است.»

این منبع دیپلمات همچنین اعلام کرد گروه ارتش آزاد سوریه و گروه تروریستی جبهه النصره نزدیک به 12 هزار نیرو و صدها واحد تجهیزات نظامی در اختیار دارند که از اسرائیل و اردن تامین شده اند.

یک مرکز هماهنگی آمریکا، روسیه و اردن در امان به مقامات آمریکا و اردن درباره حملات پی در پی علیه نیروهای دولتی سوریه در جنوب این کشور اطلاع داده است؛ اما تاکنون برای جلوگیری از این حملات اقدامی انجام نشده است.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد کاروان‌های آمریکایی به سوی این گروه‌ها کمک ارسال می‌کنند.

این منبع خاطر نشان کرد: «هیچ فردی نمی‌داند چه محموله‌ای در این کاروان‌ها جابجا می‌شود، زیرا آمریکایی‌ها کنترل کامل کمک‌های انسان‌دوستانه را در اختیار دارند.»

انتهای پیام/

تلاش تروریست ها برای انجام حمله شیمیایی در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار