۱۸ نوع سم برای مبارزه با آفت پسیل پسته ثبت شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: یکی از آفاتی که در باغات پسته استان حالت طغیانی به خود گرفته است آفت پسیل پسته است.

۱۸ نوع سم برای مبارزه با آفت پسیل پسته ثبت شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهندس نجفقلی صالحی با بیان اینکه  که دراین رابطه دوره‌های آموزشی ویژه پسته کاران در شهرستان‌ها برگزار شده است  افزود: متاسفانه یکی از گلایه‌های باغداران این است که سموم مبارزه با آفت پسیل تاثیر و مقاومتی نداشته است.

وی از معرفی ۳ نوع سم جدید که درحال حاضر مراحل آزمایشی را سپری می‌کند برای سال آینده به منظور مبارزه با این آفت خبرداد و گفت: درصورتی که کشاورزان پسته کار اصول کاشت، تغذیه، نوع خاک و آبیاری را رعایت کنند شاهد کاهش این آفت در باغات پسته خواهیم بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی سطح زیرکشت باغات پسته استان را ۷۵ هزار هکتار اعلام کرد افزود: شهرستان بردسکن یکی از کانون‌های مبارزه با آفت پسیل پسته در استان است که در همایش اخیر ۳۰۰ نفر از پسته کاران با راهکار‌های مبارزه و کنترل با این آفت آشنا شدند.

صالحی در حوزه مکانیزاسیون در استان گفت: تسهیلاتی با بهره ۱۵ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که شهرستان بردسکن توانست سال قبل ۱۰۰ درصد سهمیه اعتباری خود را جذب و رتبه اول استان را کسب کند.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت و شاخص بسیار خوب در بخش مکانیزاسیون در استان خاطر نشان کرد: امسال برنامه داریم که بهره برداران بخش کشاورزی نسبت به خرید ادوات و دنباله بند‌های ماشین آلات کشاورزی باشند تا در امر کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی درجه مکانیراسیون را ارتقا دهیم.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 

گلایه باغداران از کیفیت سموم آفت پسیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.