سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه جدید بارشی به کشور/ آسمان تهران نیمه ابری است + جدول

سامانه بارشی جدیدی مجددا از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور و سبب بارش باران و در برخی نقاط رگبار باران و رعد و برق می‌شود.

ورود سامانه جدید بارشی به کشور/ آسمان تهران نیمه ابری است + جدولبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل ها با نفوذ سامانه بارشی به کشور امروز در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز غربی، استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی، دامنه های زاگرس مرکزی، بخش هایی از جنوب غرب، بخش هایی از مرکز، استان‌های غربی و مرکزی خزر بتدریج دامنه های البرز شرقی و از اواخر وقت در شرق خزر، بخش هایی از شمال شرق رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

شدت بارش در روز شنبه در برخی نقاط آذربایجان غربی و شرقی،اردبیل، شمال زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی و گیلان است.

روز یکشنبه تداوم این شرایط در مناطق ذکر شده ادامه داشته و در بخش هایی از استان های واقع در شرق، جنوب شرق، جنوب، کرمان و یزد بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود و شدت بارش در این روز در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، مازندران، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین و بخش هایی از استان البرز و تهران است.

روزهای شنبه و یکشنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی تشدید بارش در استان های ساحلی خزر و کاهش دما در استان های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز مرکزی رخ خواهد داد که این کاهش دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل بین 5 تا 8 درجه است.

بارش در روزهای شنبه و یکشنبه در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب و دامنه های البرز غربی و مرکزی به صورت برف پیش بینی می شود، ضمن آنکه روزهای شنبه و یکشنبه در غالب مناطق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید لحظه ای پیش بینی می شود که این وضعیت می تواند طی امروز و فردا در برخی نقاط جنوب غرب سبب گرد و خاک و کاهش دید افقی گردد.

 

انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و هوای کشور در اول اردیبهشت

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار