ترامپ قانونی بودن تحقیقات مولر را زیر سوال برد

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اشاره به افشای غیرقانونی اطلاعات از سوی رئیس سابق اف بی آی، تحقیقات بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را زیر سوال برد.

ترامپ قانونی بودن تحقیقات مولر را زیر سوال بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع را مطرح کرد که افشای اطلاعات دسته‌بندی شده به طور غیرقانونی توسط جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، به منظور پیش‌برد تحقیقات ویژه مربوط به پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا نشان می‌دهد که تحقیقات مربوط به این پرونده بر مبنای یک اقدام غیرقانونی شکل گرفته است.

ترامپ در پیامی توئیتری افزود: جیمز کومی به طور غیرقانونی اسناد دسته‌بندی شده را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است تا یک شورای ویژه تحقیقاتی ایجاد کند. بنابراین تحقیقات ویژه براساس یک اقدام غیرقانونی شکل گرفته است. واقعا هر کسی می‌داند این به چه معناست.

بنابر گزارش‌ها، وزارت دادگستری آمریکا  یادداشت‌های حاوی اطلاعات بسیار مهم را که جیمز کومی به دانیل ریچمن، دوست خود و یکی از دادستان‌های سابق فدرال تحویل داده بود، مورد بررسی قرار داده است. گفته می‌شود این اسناد به یافتن منطق نهفته در تعیین و انتصاب رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات در پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک می‌کند.

در ماه می سال 2017 رئیس جمهور آمریکا اقدام به اخراج کومی از ریاست اف بی آی کرد و علنا علت این اخراج را نارضایتی خود از عملکرد رئیس پلیس فدرال آمریکا عنوان کرد. نیویورک تایمز اندکی بعد گزارش داد اخراج رئیس اف بی آی از سوی رئیس جمهور به تمرکز بیش از حد بر تحقیقات مربوط به ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2016 برمی‌گردد و افشای اطلاعات دسته‌بندی از سوی مقامات اجرایی پلیس فدرال به رسانه‌ها دلیل کافی برای اخراج او نیست.

 کاخ سفید در روز اخراج کومی در ماه می سال گذشته نامه‌‌ای را برای اعلام خبر برکناری‌ کومی منتشر کرد که به امضای راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا، رسیده بود و دلیل اخراج او روش تحقیق درباره پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون، رقیب سرسخت ترامپ از حزب دموکرات در انتخابات اخیر، اعلام شد. به گفته ترامپ، کومی در خفا وعده داده بود که او جزئی از این تحقیقات نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار