برگزاری تظاهرات گسترده در آمریکا در صورت اخراج «رابرت مولر» از سوی ترامپ

گروه‌های مختلف آمریکایی اعلام کردند در صورت اخراج «رابرت مولر» از سوی دونالد ترامپ، تظاهرات چند هزار نفری در سراسر آمریکا برگزار خواهند کرد.

برگزاری تظاهرات گسترده در آمریکا در صورت اخراج «مولر» از سوی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، تعدادی از گروه های مختلف آمریکایی اعلام کرده‌اند در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را اخراج کند و یا «راد روزنستاین»، معاون دادستان کل این کشور را که بر تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات نظارت دارد، برکنار کند، تظاهرات بسیار گسترده ای در سراسر آمریکا برگزار خواهند کرد.

بر اساس اعلام جنبش «moveon»، اخراج شدن رابرت مولر از سوی دونالد ترامپ نشان می دهد که رئیس جمهور آمریکا خود را فراتر از قانون می داند. در این صورت 800 تظاهرات هماهنگ در سراسر آمریکا برگزار خواهد شد. تاکنون دست کم 320 هزار نفر اعلام کرده اند که در این تظاهرات شرکت می کنند.

از جمله گروه هایی که برای شرکت در این تظاهرات سراسری اعلام آمادگی کرده اند گروه های «دوستان زمین»، «فدراسیون معلمان آمریکا» و «سازمان کهنه سربازان» هستند. گروه دوستان زمین اعلام کرد که در صورت اخراج مولر از سوی ترامپ، از استیضاح رئیس جمهور آمریکا حمایت می کند.

این گروه ها همچنین اعلام کردند در صورتی که ترامپ تصمیم به اخراج «راد روزنستاین» که مسئول نظارت بر پرونده روسیه است، بگیرد و یا افراد متهم شده در این پرونده شامل «پال منافورت»، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی اش را مورد عفو قرار دهد، این تظاهرات برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ تاکنون بارها از رابرت مولر انتقاد کرده است و حتی پس از حمله کارکنان اف بی آی به دفتر «مایکل کوهن»، وکیل شخصی اش تهدید کرده بود که مولر را اخراج خواهد کرد. کارکنان اف بی آی به دستور «رابرت مولر» برای یافتن اسنادی در ارتباط با پرداخت مبلغ 130 هزار دلار حق السکوت به بازیگر زن فیلم های مستهجنی که با ترامپ رابطه داشت، وارد خانه او شده بودند. این درحالی است که «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که دونالد ترامپ قصد ندارد مولر را اخراج کند.

جنبش «moveon» همچنین احتمال اخراج رابرت مولر از سوی ترامپ را با اقدام «ریچارد نیکسون»، سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا مقایسه کرد که تصمیم به اخراج مقامات مسئول بررسی پرونده «رسوایی واترگیت» گرفته بود.

این جنبش پیشتر هم از قانونگذاران آمریکایی درخواست کرده بود در صورتی که ترامپ، مولر را اخراج کند فرآیند لازم برای استیضاح او را آغاز کنند.

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ معتقد است این قدرت را دارد که مولر را اخراج کند. روسیه تاکنون بارها ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

تبعات اخراج رابرت مولر از سوی رئیس‌جمهور آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار