پمپئو: دوران سیاست نرم در قبال روسیه به پایان رسیده است/ پوتین باید بهای اقدامات خود را بپردازد

نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد ولادیمیر پوتین باید بهای اقدامات خود را بپردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مایک پمپئو»، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا گفت دوران سیاست نرم در قبال روسیه به پایان رسیده است، اما تلاش‌های دیپلماتیک همچنان ادامه خواهد داشت.

پمپئو در کنگره ادعا کرد: «روسیه همچنان به اقدامات تهاجمی خود ادامه می‌دهد و این قدرت را به خاطر سال‌ها سیاست نرم در قبال رفتار متهاجم خود دریافت کرده است. اما دیگر تمام شد. لیست اقدامات این دولت بسیار طولانی است و ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) باید بهای آن را بدهد.»

وی در ادامه گفت: «اقدامات دولت روسیه مشخص کرد که استراتژی امنیت ملی ترامپ به درستی این کشور را به عنوان خطری برای آمریکا شناسایی کرده است. تلاش‌های دیپلماتیک ما با روسیه چالش برانگیز خواهد بود، اما مانند مواجهه‌های قبلی با روسیه، باید ادامه داشته باشد.»

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در ادامه سخنان خود ادعا کرد دونالد ترامپ قصد دارد نواقص توافق هسته‌ای ایران را که به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می‌شود، رفع کند.

پمپئو در اظهارات خود در کنگره آمریکا که از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفت: «رئیس جمهور دونالد ترامپ آماده است تا با شرکای ما برای تجدید نظر در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همکاری کند و نواقص آن را رفع نماید. اگر تایید شود، همکاری با آن‌ها برای بررسی دستیابی به چنین امکانی جزو اولویت‌های شخصی و فوری او خواهد بود.»

پمپئو درباره مذاکره با کره شمالی نیز افزود: «هنوز تلاش‌های دیپلماتیک زیادی باید انجام شود، از جمله حمایت از تصمیم رئیس جمهور ترامپ برای دیدار با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی. من تاریخچه مذاکرات پیشین سیا با کره شمالی را خوانده‌ام و مطمئن هستم دیگر چنین اشتباهاتی مرتکب نخواهیم شد. دونالد ترامپ کسی نیست که در میز مذاکره بازی کند، من نیز چنین کاری نخواهم کرد.»

انتهای پیام/

ادعاهای مایک پمپئو درباره سیاست‌های روسیه و توافق هسته ای ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
امريكا هميشه در مقابل روسيه بلوف زده وهيچوقت نميتواند تهديدات اش را عملي كند
آخرین اخبار