مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان؛

برای امنیت جاده باید درحوزه پایش تصویری بیشتر هزینه کرد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: آمار پلیس راه نشان دهنده آن است که میزان تلفات تصادفات در محدوده نصب سامانه‌های پایش تصویری ۶۷ درصد کاهش دارد.

برای امنیت جاده باید درحوزه پایش تصویری بیشتر هزینه کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خلیل همایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در نشست خبری به اجرای سامانه‌های پایش تصویری استان کرمان اشاره کرد و افزود: ۱۶ هزار کیلومتر راه در استان کرمان داریم که بسیاری از آن‌ها در مناطق کویری است و وجود دوربین‌های پایشی در پیشگیری و کشف جرم کمک می‌ کند.

وی عنوان کرد: آمار پلیس راه نشان دهنده آن است که میزان تلفات تصادفات در محدوده نصب سامانه‌های پایش تصویری ۶۷ درصد کاهش دارد، که سرمایه‌گذاری در این حوزه کمک به تامین امنیت جاده و افزایش ایمنی است.

وی گفت: سال گذشته ظرفیت سامانه‌های پایش تصویری استان را ۱۰۰ درصد افزایش دادیم و امیدواریم امسال بتوانیم این ظرفیت را پنج برابر کنیم که همه شریان‌های اصلی زیر پوشش تصویری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان وقف امنیتی در استان کرمان صورت گرفته است و در حوزه جلب مشارکت خیران کرمان در صدر استان‌های کشور هستیم.

همایی با اشاره به برگزاری ۸۱۳ جلسه شورای تامین و کمیسیون امنیتی در استان کرمان طی سال گذشته گفت: در حوزه امنیتی تقریبا هر روز باید آمار کارشناسی حوزه امنیتی و انتظامی داشته باشیم که مورد تجزیه و تحلیل قرا گیرند.

وی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته در بسیاری از شاخص‌های امنیتی و انتظامی روند مطلوبی را داشتیم و سرقت‌های مسلحانه در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۲۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان افزود: کاهش ۴۱ درصد سرقت تحت پوشش ماموران، کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت بانک، یک درصد سرقت به عنف، سرقت اتومبیل سه درصد کاهش، سرقت موتور ۶ درصد کاهش و کیف قاپی ۴۲ درصد کاهش و گروگان‌گیری ۵ درصد کاهش در سال گذشته را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته افزایش قابل توجه ۴۸ درصدی در حوزه شرارت داشتیم که نهاد‌های فرهنگی اجتماعی سلامت در این حوزه باید ورود کنند.

همایی با اشاره به افزایش کشف ۳۳ درصدی انواع مخدر در سال گذشته افزود: حدود ۱۴۳ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شد.
این مدیرامنیتی استان گفت: ۴۸ درصد رشد کشف سلاح گرم، کشف سوخت قاچاق ۳۱ درصد افزایش، کشف مشروبات الکلی داخلی ۳۰ درصد افزایش را در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ شاهد بودیم.
انتهای پیام/ح

باید درحوزه پایش تصویری بیشتر سرمایه گذاری کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار