نیکی هیلی: درباره برجام با نخست‌وزیر سوئد گفتگو کردم

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت با نخست‌وزیر سوئد درباره موضوعات مختلف از جمله مسئله کره شمالی و سوریه و توافق هسته‌ای ایران گفتگو کرده است.

نیکی هیلی: درباره برجام با نخست‌وزیر سوئد گفتگو کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، با اشاره به بحران سوریه گفت با نخست وزیر سوئد درباره موضوعات مختلف از جمله توافق هسته‌ای ایران، موضوع کره شمالی، مسئله تجارت و سایر موضوعات بحث و گفتگو کرده است.

نیکی هیلی همراه سایر اعضای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در سوئد حضور دارد. آن‌ها قرار است جلسه شورای امنیت را  استثنائاً به جای نیویورک، در تفرجگاهی در این کشور برگزار کنند. هیلی در جمع خبرنگاران گفت: شورای امنیت در رابطه با (حل بحران) سوریه هنوز هم در بن‌بست قرار دارد.

وی مدعی شد: در خصوص کره شمالی، شما می‌توانید ببینید که شورای امنیت واقعاً گردهم آمد و قادر بود تحریم‌ها را بر کره شمالی اعمال کند و اکنون می‌بینیم که آنان (مقامات پیونگ‌یانگ) می‌خواهند پای میز (مذاکره) بیایند.

هیلی در ادامه ادعای قبلی گفت: وقتی شما به موقعیت‌هایی مانند سوریه نگاه می‌کنید، می‌بینید که ما (شورای امنیت) آنقدر موفقیت نداریم. ما هنوز در بن بست قرار داریم و از اینرو، آمدن به خلوتگاه‌هایی مانند اینجا برای ما مهم است که هر از گاهی از نیویورک دور شویم و این موارد را به نحوی مورد گفتگو قرار دهیم که واقعاً بتوانیم تلاش کنیم راه حلی برای آن بیابیم.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: به شما می‌گویم که ما جلسه‌ای عالی با نخست وزیر (سوئد) داشتیم و با او درباره هر موضوعی از کره شمالی و برجام گرفته تا مسئله تجارت و سایر موضوعات، گفتگو کردیم. ما بر این باوریم که سوئد یکی از متحدان قوی آمریکاست. سوئد کشوری است که ما می‌خواهیم به همکاری و دوستی خود با آن ادامه دهیم، زیرا از لحاظ تاریخی، روابط ما همواره خوب بوده است و رئیس جمهور می‌خواهد آن (روابط) را تقویت و حتی بهتر (از گذشته) کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار