سازمان هواشناسی اعلام کرد:

اوج بارش باران در نیمه غربی کشور/آسمان تهران نیمه ابری است + جدول

امروز بیشترین بارش واقع در شمال غرب و غرب، البرز غربی و مرکزی رخ می‌دهد که انتظار رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی با افزایش فعالیت سامانه بارشی امروز، بارش در نیمه غربی کشور شدت می یابد و بارش ها پراکنده در مرکز، شمال شرق و شرق کشور نیز پیش بینی می شود. بیشترین بارش در این روز در استان ها واقع در شمال غرب و غرب، البرز غربی و مرکزی رخ می دهد که انتظار رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. بارش برف در البرز مرکزی و برخی مناطق آذربایجان شرقی و غربی نیز رخ می دهد.
 

در روز دوشنبه بارش باران گاهی همراه با رعد و برق شدید و وزش باد در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می شود. بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی نیز روی می دهد. با حرکت این سامانه به سمت شرق از شدت بارش از بعد ازظهر دوشنبه از میزان بارش از شمال غرب تا جنوب غرب کاسته می شود و بیشترین بارش در شمال شرق، البرز شرقی و نیمه شرقی خزر روی می دهد.

گستره بارش در روز سه شنبه بیشتر به شمال شرق کشور محدود می شود و رگبارهای خفیف و پراکنده در شمال غرب و شرق نیز دور از انتظار نیست.

از لحاظ تغییرات دما پیش بینی می شود که امروز دما در مناطق شمال غرب، غرب، استان های واقع در جنوب البرز و شمال شرق کاهش یابد و در حاشیه دریای خزر در این روز تغییرات قابل ملاحظه ندارد. بیشترین کاهش دما در روز دوشنبه در غرب، مرکز، جنوب و نیز شرق دریای خزر رخ می دهد و در سایر مناطق افزایش نسبی دما پیش بینی می گردد.

روز سه شنبه در شمال شرق و شرق کاهش دما و در سایر مناطق افزایش دما پیش بینی می شود.

اواخر روز یکشنبه با ایجاد توده گرد و خام بر روی کشور عراق و انتقال به مناطق غرب و جنوب غرب کشور انتظار گرد و غبار غلیظ داریم این شرایط تا اوایل بعدازظهر دوشنبه نیز ادامه می یابد.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و هوای کشور در 2 اردیبهشت

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار