عزم نیروهای عراقی برای کنترل شدید مرزهای این کشور با سوریه به منظور مقابله با تحرکات تروریست‌ها

عراق در صدد افزایش کنترل هوایی مرزهایش با سوریه و افزایش نیروهای خود در این مناطق است تا از تحرکات عناصر داعش در نوارهای مرزی خود جلوگیری کند.

عزم نیروهای عراقی برای کنترل شدید مرزهای این کشور با سوریه به منظور مقابله با تحرکات تروریست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، عراق در صدد افزایش کنترل هوایی مرزهایش با سوریه و افزایش نیروهای خود در این مناطق است تا از تحرکات عناصر وهابی-صهیونیستی داعش در نوارهای مرزی خود با سوریه جلوگیری کند.

پس از آنکه عراق توانست مبارزه با عناصر تروریستی داعش را در خاک خود، پشت سر بگذارد و پیروزی بزرگی برای خود محقق کند، اکنون لازم است در تامین امنیت مرزهای خود به ویژه در مرزهای سوریه بازنگری کند.

بدین منظور فرماندهان نظامی عملیات گسترده پاکسازی نوار مرزی را آغاز کرده اند. افزون بر آن حملاتی را ضد مواضع تروریست ها در داخل خاک سوریه صورت داده اند.

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: دستگاه های اطلاعاتی (عراق) از تحرکات تروریست ها و اماکن تجمع آنها در نوار مرزی سوریه مطلع شده اند. وزارت دفاع عراق در این خصوص تصریح کرد: مناطق آسیب پذیر که چه بسا گذرگاهی برای نفوذ تروریست های داعش باشد، شبانه روز تحت نظارت و کنترل هوایی عراق است. این اماکن هدف حمله هوایی مرگبار نیروهای هوایی عراق قرار می گیرند.

سرلشکر «تحسین الخفاجی» مدیر اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق در این باره گفت: مناطق آسیب پذیری همچنان در مرز عراق و سوریه وجود دارد. این مناطق تحت کنترل و نظارت ما و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی هستند. همچنین این مرزها بیست و چهار ساعته کنترل هوایی می شوند. ما در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا حمله عراق به خارج از مرزها با همکاری همه طرف های ذیربط، در امنیت داخلی عراق تاثیر دارد و آیا اقدامات تروریستی را از بین خواهد برد؟

حاکم الزاملی، رئیس کمیته امنیتی و دفاع پارلمان عراق گفت: در مرحله بعدی و ماه های آینده اقدامات مهمی برای تقویت مرزها و حفظ آنها به همراه سوریه صورت خواهد گرفت و از ورود و خروج تروریست ها جلوگیری خواهد شد. به دوربین های حرارتی دور برد نیاز داریم. همچنین لازم است، نیروهای مرزی را به سلاح ها و منابع انسانی مجهز کنیم تا بتوانند با هرگونه تجاوزی مقابله کنند.

گزارشگر در پایان گفت: فرمانده عملیات مشترک عراق تاکید دارد: با توجه به گزارش های اطلاعاتی که از کاهش عملیات نفوذ تروریست ها در نوار مرزی به ویژه در مناطق مرزی عراق و سوریه حکایت دارد، هماهنگی اطلاعاتی میان عراق و کشورهای همسایه باعث تحقق نتایج مثبت و بزرگی می شود.

انتهای پیام/

افزایش نظارت نیروهای عراقی بر امنیت مرزهای این کشور با سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار