رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد گفت: پیش بینی می‌شود در طرح مایه کوبی، بیش از ۹ هزار دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان بجنورد واکسینه شوند.

مایه کوبی ۹ هزار راس دام در بجنوردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛  رضا رحیمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد با اشاره به فرا رسیدن فصل کوچ دام‌های عشایری و به منظور مدیریت کانون بیماری تب برفکی در مناطق حساس و پرخطر بجنورد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در این طرح بیش از ۹ هزار دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان بجنورد واکسینه شوند.

وی افزود: طرح واکسیناسیون دام سنگین گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی از تاریخ ۲۸ فروردین ماه امسال آغاز و به مدت ۳۰ روز کاری ادامه دارد.

رحیمی گفت:  در این طرح به منظور حمایت از کالای با کیفیت ایرانی از واکسن‌های ساخت داخل که با استاندارد‌های جهانی برابری می‌کند استفاده خواهد شد.

وی با با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط دامداران، چوبداران و عشایر از آنان خواست در این زمینه همکاری لازم با پرسنل دامپزشکی داشته باشند، گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری مسری با واگیرایی بالا در نشخوارکنندگان کوچک و بزرگ بوده که درصورت بروز می‌تواند خسارات اقتصادی فراوانی به بار آورد.

انتهای پیام/ ب

پیش بینی مایه کوبی ۹ هزار راس دام در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.